AdWords a reklama na mobilních stránkách

Google provozuje reklamní systém AdWords, který inzerentům umožňuje vytvářet textová či grafická reklamní sdělení a zveřejňovat je na stránkách Googlu (např. ve vyhledávání) nebo na webech partnerské sítě pomocí služby AdSense. Výhodou je platba pouze za proklik (obvykle) a přesné cílení na základě předem zvolených slov, která uživatelé hledají. Kromě inzerce na klasických internetových stránkách AdWords umožňuje zobrazovat reklamy také pouze v mobilních telefonech nebo v mobilních aplikacích. A tím se bude zabývat náš článek.

 

Jak začít používat Google AdWords

Na hlavní stránce www.adwords.com se přihlásíme. Předpokladem je, že už máme emailový účet na Gmailu, pokud ne, tak nás AdWords navede na jeho vytvoření. Je možné použít také jinou emailovou adresu.

Hlavní stránka AdWords

Hlavní stránka AdWords

Vytvoření účtu pro AdWords

Vytvoření účtu pro AdWords

V druhém kroku necháme přednastavené údaje: země Česká republika, časové pásmo GMT+1 střední Evropa, měna účtu v Kč. Potvrdíme a účet v AdWords máme vytvořen. Klikem na „Přihlaste se do účtu AdWords“ můžeme začít tvořit reklamní kampaně.

Nastavení časového pásma a měny

Nastavení časového pásma a měny

Přihlášení do AdWords

Přihlášení do AdWords

 

Jak vytvořit první kampaň v AdWords

Tvorba první kampaně v AdWords

Tvorba první kampaně v AdWords

Tento článek ukazuje, jak založit kampaň, která se bude zobrazovat na mobilních telefonech. Je tedy důležité, abychom na první stránce nastavení kampaně jako Typ kampaně zvolili „Vyhledávací a reklamní síť (mobilní zařízení)“.

Zobrazování reklam AdWords pouze na mobilních telefonech

Zobrazování reklam AdWords pouze na mobilních telefonech

Název kampaně zvolíme tak, abychom se vyznali v administraci, i když přidáme další kampaně – údaj je neveřejný.

Nastavení kampaně

Nastavení kampaně

Jako „Lokalitu“ vybereme Českou republiku, nebo jinou zemi, ve které chceme oslovit potenciální zákazníky. Jako „Jazyk“ ponecháme češtinu. Reklama se tak bude zobrazovat uživatelům, kteří se připojují z ČR a mají nastavený počítač na češtinu. Můžeme také vybrat cílení na všechny země a češtinu. Reklamy by se tak měly zobrazovat i Čechům žijícím v zahraničí. Pozn.: toto nastavení funguje jinak u vyhledávání a jinak v reklamní síti.

Položku Sítě a zařízení můžeme ponechat na nastavení „Všechny dostupné weby“, pokud nechceme omezit zobrazování reklam pouze ve vyhledávání Google, nebo naopak pouze v obsahové síti partnerských webů.

Zařízení máme automaticky nastaveno na „Mobilní zařízení, Tablety“, protože jsme zvolili tento typ kampaně výše.

V položce Nabídky a rozpočet si volíme částku, kterou chceme do kampaně denně investovat. Můžeme službu nechat optimalizovat částku za každý proklik, nebo tuto čásku zvolit sami.

Nastavení kampaně - Nabídky a rozpočty

Nastavení kampaně - Nabídky a rozpočty

Zastavíme se ještě u odrážky „Rozšíření reklam“: můžeme totiž reklamu propojit s konkrétním místem (ideálně firemním zápisem v Adresáři míst na Googlu), s dalšími odkazy na náš web, přidat k ní telefonní číslo nebo ji propojit se stránkou na sociální síti Google+. Doporučujeme tato propojení zvážit, protože mohou odlišit inzerát od ostatních ikonou a tím přilákat návštěvníka. Pokud přidáme telefonní číslo, uživatel nám bude moci zavolat přímo z mobilního telefonu, na kterém inzerát vidí. Propojení s Google+ po levé straně zobrazí ikonu „g+“, která může inzerát také ozvláštnit. Uložíme nastavení kampaně a můžeme přejít na tvorbu inzerátu.

Inzerát AdWords zobrazený na mobilní webové stránce

Inzerát AdWords zobrazený na mobilní webové stránce

Možnost telefonovot přímo z inezerátu v mobilním vyhledávání Googlu

Možnost telefonovot přímo z inezerátu v mobilním vyhledávání Googlu

Jak vytvořit textový inzerát v AdWords

Název sestavy si opět zvolte tak, abyste se v budoucnu ve svých sestavách vyznali, nebude nikde vidět, na rozdíl od nadpisu inzerátu. Postup zde bude obdobný jako u zadávání textového inzerátu v Skliku.

Musíme vybrat, jestli chceme zobrazit textovou reklamu, nebo grafickou, příp. jednoduchou pro uživatele, připojující se pouze přes WAP na starších telefonních přístrojích. Nejdříve se budeme zabývat vytvořením textové reklamy:

Textová reklama pro mobilní telefony v AdWords

V nadpisu nebo textu inzerátu doporučujeme použít slova, která se shodují s tzv. „klíčovými slovy“, tedy slovy, které uživatel vyhledává nebo se zobrazují v textu stránky, po které brouzdá. Ta budou totiž v inzerátu zvýrazněná. Případně v titulku uvést něco, čím ho zaujmeme. Pro vlastní popisek můžeme využít až 70 znaků a obvykle bude rozdělen na dvou řádcích.

AdWords - textová reklama

AdWords - textová reklama

Viditelné URL uvidí uživatel pod inzerátem a nemusí se přesně shodovat s cílovým URL. Je výhodou, pokud můžete uvést URL adresu, ve které jsou opět slova, která uživatele mohou zaujmout.

Cílové URL je skutečná adresa webu, na kterou návštěvníka dovedeme. Mělo by se jednat o tzv. „landing page“, tedy stránku vytvořenou k tématu, které bude shodné s tématem inzerátu.

Zadáme klíčová slova, po jejichž zadání do Googlu potenciálním zákazníkem chceme, aby se náš inzerát zobrazoval. Doporučujeme využít nástroje na doporučování klíčových slov a uložíme.

Výběr klíčových slov

Výběr klíčových slov

 

Jak vytvořit grafickou/bannerovou reklamu v AdWords

Tvorba grafické reklamy je také poměrně jednoduchá – stačí si připravit banner – obrázek ve formátu JPG, GIF nebo PNG v datové velikosti do 50 kB a jednom z nabízených rozměrů (ty si můžete prohlédnout zde). Nejčastější bannery pro mobilní telefony bývají o velikostech 300×50 pixelů, nebo standardizované formáty podle Mobile marketing association:

Poměr stran 6:1 – 300×50, 216×36 a 168×28 pixelů

Poměr stran 4:1 – 300×75, 216×54 a 168×42 pixelů

My pro příklad používáme velikost banneru 300×50 pixelů.

Bannerová reklama AdWords pro mobily

Bannerová reklama AdWords pro mobily

Následně stačí přidat text k inzerátu, viditelnou a cílovou URL adresu a můžeme grafickou reklamu uložit.

Vložený banner do inzerátu

Vložený banner do inzerátu

Jak vytvořit mobilní reklamu pro WAP

Pro úplnost si ukážeme, jak vytvořit reklamu určenou pro starší mobilní telefony, které se připojují na internet přes WAP. Záleží vždy na cílové skupině, kterou chceme oslovit, ale obecně se má za to, že lidé se staršími mobilními zařízeními se příliš často k internetu nepřipojují, protože procházení webu na takových telefonech není zrovna příjemné. Každopádně je možné reklamu zobrazit i na těchto zařízeních, takže si ukážeme jak. Ještě pro pořádek – webové stránky, na kterých se reklama zobrazuje by měly být pro tento typ telefonů optimalizovány (WAP, i-mode) a stránky, na které návštěvníka přivedeme, také.

U textové reklamy si musíme vystačit s velmi krátkým textem nadpisu i popisku, a to o délce pouhých 18ti znaků. Viditelná URL adresa se musí vejít do 20ti znaků. V pokročilém cílení můžeme vybrat mobilního operátora, na jehož zákazníky cílíme.

Textová reklama pro starší telefony

Textová reklama pro starší telefony

U grafické reklamy musíme nahrát obrázek požadovaných rozměrů (např. 300x50pix.) a datového objemu (např. 7,5 kB) a zadat URL adresu cílové stránky.

Grafická reklama pro starší telefony

Grafická reklama pro starší telefony

 

Nastavní kreditu v AdWords

Reklamy tedy máme vytvořené a stačí vybrat, jakým způsobem za zobrazování reklam budeme platit. Jsou dvě možnosti – Google si bude pravidelně strhávat peníze z platební karty, nebo vložíte kredit převodem z bankovního účtu a jakmile budou peníze převedeny, inzeráty se začnou zobrazovat.

 

Přejeme mnoho úspěchů s vytvářením reklamy pro mobilní zařízení v AdWords.

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ReklamavTelefonu.cz

Vítejte na prvním českém specializovaném webu o mobilním marketingu. Profesionálům a inzerentům přinášíme informace, rady a zkušenosti z ČR a zahraničí.

Základní mobilní fakta

Články + navíc zprávičky na Twitteru:

Aby vám neutekly další novinky:

RSS zdroj Přidejte si naše články do RSS čtečky, nebo nás sledujte na FB či Twitteru:




Google+