ASO, aneb SEO pro mobilní aplikace

ASO, nebo-li Application Search Optimisation je technika, podobná optimalizaci pro vyhledávače (SEO) s tím rozdílem, že tentokrát se snažíme optimalizovat vyhledatelnost mobilní aplikace v příslušných obchodech s aplikacemi, jako je Apple App Store nebo Google Play.

Tato technika je cílena na uživatele, kteří hledají aplikace přímo v app storech jednotlivých výrobců operačních systémů. Pokud jsem tedy např. vývojář aplikace s textovým editorem, tak pro mně bude zajímavé zobrazovat se (ideálně na předních místech), pokud uživatel v tomto obchodě hledá slova jako „textový editor“, „kancelářský balík“, „office“, „Google Docs“, „úprava textu“ apod.

Toho je možné dosáhnout správným vyplněním údajů při registraci aplikace do app storu. Podobně jako při SEO u webu totiž při ASO aplikaci označujeme vhodným názvem, popiskem, klíčovými slovy a dalšími informacemi. Stěžejní vliv nejen na vyhledatelnost, ale také na počty stažení může mít pěkná ikona, popisně a atraktivně vytvořené screenshoty obrazovek s aplikací či natočené video. Většina uživatelů se bude před stažením vaší aplikace zajímat také o její hodnocení, příp. o to, kolik uživatelů si ji už stáhlo před vámi.

Zajímavý článek na toto téma vydala Lupa.cz.

Označeno v Mobilní aplikace Označeno s: , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ReklamavTelefonu.cz

Vítejte na prvním českém specializovaném webu o mobilním marketingu. Profesionálům a inzerentům přinášíme informace, rady a zkušenosti z ČR a zahraničí.

Základní mobilní fakta

Články + navíc zprávičky na Twitteru:

Aby vám neutekly další novinky:

RSS zdroj Přidejte si naše články do RSS čtečky, nebo nás sledujte na FB či Twitteru:




Google+