Co je iBeacon?

Technologie prosazovaná společností Apple vysílá informaci k mobilnímu telefonu pomocí Bluetooth. Často bývá porovnávána s technologií NFC – ta funguje pouze na vzdálenost několika málo jednotek centimetrů, kdežto iBeacon funguje až na vzdálenost desítek metrů.

Jako příklad můžeme uvést prodejnu, ve které je vysílač (iBeacon). Pokud má návštěvník prodejny ve svém telefonu zapnutý bluetooth a nainstalovanou specializovanou aplikaci, zobrazí se mu na displeji informace, kterou vysílač posílá.

ibeacon1

Podmínkou však je mobilní zařízení, které disponuje funkcí bluetooth verze 4.0. Těch je zatím na trhu minimum (novější iPhony a dražší Androidy) a nutnost zapnutého bluetooth a přítomnost speciální aplikace se tak zdají být vysokou překážkou pro běžné využití.

 

Na rozdíl od NFC, které funguje jen na velmi krátké vzdálenosti jednotek centimetrů, iBeacon dokáže vysílat na vzdálenost několika metrů. Je možné vysílat jinou informaci na větší vzdálenost a jinou na krátkou – tedy např. přivítání při vstupu do prodejny s upozorněním na akční zboží a potom doporučení konkrétní pračky v oddělení bílé techniky.

ibeacon2

Umístěním několika vysílačů prodejce dokáže monitorovat, kterými částmi prodejny projde nejvíce lidí. Technologii lze použít i pro navigaci v budovách.

 

Označeno v Mobilní marketing Označeno s: , , , , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ReklamavTelefonu.cz

Vítejte na prvním českém specializovaném webu o mobilním marketingu. Profesionálům a inzerentům přinášíme informace, rady a zkušenosti z ČR a zahraničí.

Základní mobilní fakta

Články + navíc zprávičky na Twitteru:

Aby vám neutekly další novinky:

RSS zdroj Přidejte si naše články do RSS čtečky, nebo nás sledujte na FB či Twitteru:




Google+