Facebook Audience Network pro inzerci v mobilních aplikacích jako AdMob

Chce Facebook konkurovat googlovskému AdMobu? Představil platformu pro inzerci mobilních aplikací v mobilních aplikacích – Facebook Audience Network.

Facebook většina uživatelů používá na mobilních zařízeních a proto má z mobilů i největší část příjmů – kolem 60 %. Protože mobilní zařízení mají budoucnost, hledal další možnosti příjmů z nich a našel – reklamu v mobilních aplikacích.
Představená reklamní platforma umožňuje zobrazovat inzeráty na mobilní aplikace v jiných mobilních aplikacích, a to nejen facebookových. Společnost tak nabídne možnost vývojářům aplikací vydělávat na zobrazení reklam jiných aplikací. Výhodou potom má být propojení znalostí o uživatelích Facebooku, jejich demografických vlastností, zálib apod.

facebook-audience-network

Hypotetický příklad: Používám např. aplikaci iDnes, která umožňuje zobrazovat reklamy Facebooku. Reklamní systém přitom ví, že často jezdím na kole (z mých zmínek na sociální síti, ze stránek kterým jsem dal svůj like, z obrázků, které tam zveřejňuji, ze statusů…) a k tomu nakombinuje informace získané z prohlížení zpráv v aplikaci iDnes, kde se dívám na sportovní zpravodajství. Výsledkem je, že mně zobrazí reklamu na stažení aplikace typu Runkeeper pro sledování sportovních aktivit.

Princip fungování je v podstatě velmi podobný, jako u systému AdMob od Google, jen Facebook využívá i informací, které mu dali uživatelé při vytváření svého profilu. Výhodou také je, že inzerent může využít stejné rozměry obrázků, jako už dosud používal ve Facebooku.

facebook-audience-network-formaty-reklamy

 

Pro vývojáře je implementace reklamního systému jednoduchá – zahrnuje pouze vložení pár řádků kódu pro zobrazování reklam. Ty jsou standardní – na začátku se jedná o 3: klasický banner, interstitial a nativní reklama (viz obrázek). Další možností pro upřesnění cílení reklamy je lokalizace – systém zjistí, kde se uživatel právě nachází a může mu zobrazit „doporučené místo“, nebo doporučit aplikaci pro rezervaci ubytování, pokud cestuje.
Další novinkou pro vývojáře je, že si mohou přidat tlačíko „like“ i do aplikace – nemusí být tedy jen na webové stránce. Aby mohl odkazovat i hluboko do aplikace, třeba na konkrétní obrazovku, vytváří otevřenou platformu, která je pěkně popsána zde na Lupě.

Facebook Audience Network je prozatím v testovací fázi, ale vývojáři se už do něj mohou přihlašovat.

 

Zdroj

Označeno v Mobilní aplikace Označeno s: , , , , , , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>