Grafická reklama, bannery

Bannery a grafická reklama v mobilních telefonech

Bannery jsou grafické reklamní prvky. Oproti běžným internetovým bannerům mají ty, které jsou určeny pro mobilní internetové stránky svá specifika: bývají pouze statické (ve formátu JPG), nebo nanejvýš animované (ve formátu GIF), nikoli flashové, protože je některá mobilní zařízení neumí zobrazit. Zde zjistíte více o srovnání s internetovou reklamou.

Kvůli různému rozlišení displejů mobilních telefonů je také třeba na každou pozici připravit 4 rozměry inzerátů:

4 sady bannerů s různými rozměry

4 sady bannerů s různými rozměry

Rozměry bannerů pro mobilní telefony

X-Large Image Banner
300 x 50 pixels
Formáty: GIF, PNG, JPEG pro statický obrázek, velikost souboru < 10 KB
Je možné doplnit animovaným GIFem do velikosti < 15 KB

 

Large Image Banner
216 x 36 pixels
Formáty: GIF, PNG, JPEG pro statický obrázek, velikost souboru < 6 KB
Je možné doplnit animovaným GIFem do velikosti < 9 KB

 

Medium Image Banner
168 x 28 pixels
Formáty: GIF, PNG, JPEG pro statický obrázek, velikost souboru < 4 KB
Je možné doplnit animovaným GIFem do velikosti < 6 KB

 

Small Image Banner
120 x 20 pixels
Formáty: GIF, PNG, JPEG pro statický obrázek, velikost souboru < 2 KB
Je možné doplnit animovaným GIFem do velikosti < 3 KB

 

Mezi výhody reklamy na mobilech je možnost cílení podle operátora (Vodafone, O2, T-mobile), typu mobilního zařízení (iPhone, iPad, Android telefon, tablet, Symbian, Windows Phone, BlackBerry, příp. i jednotlivé typy mobilních telefonů) a případně i podle demografické struktury uživatelů, pokud k tomu operátor poskytne data.

 

Bannery na mobilních stránkách – příklady

Jako příklady grafických – bannerových reklam si můžeme ukázat formáty na hlavní stránce mobilní verze zpravodajského serveru Aktuálně.cz, či na stránce konkrétní zprávy.

Banner na hlavní stránce mobilní verze Aktuálně.cz

Banner na hlavní stránce mobilní verze Aktuálně.cz

Banner na stránce článku mobilní verze Aktuálně.cz

Banner na stránce článku mobilní verze Aktuálně.cz

Jako povedenou kampaň můžeme uvést inzerci společnosti Volkswagen na mobilní verzi portálu iDnes.cz, která odkazuje na stránku optimalizovanou pro mobilní telefony.

Bannerová kampaň Volkswagenu na mobilním webu iDnes

Bannerová kampaň Volkswagenu na mobilním webu iDnes

Banner vede na internetovou stránku optimalizovanou pro mobilní telefony

Banner vede na internetovou stránku optimalizovanou pro mobilní telefony

Kampaň webu Nejlevnějšípneu.cz na stránkách mobilního Blesku se nám (trochu škodolibě) podařilo zachytit s perfektním zacílením k textu zprávy. Vytknout je ale potřeba landing page (stránka, na kterou inzerát odkazuje), protože není optimalizovaná pro mobilní prohlížeče a uživatel z ní tak pravděpodobně rychle vycouve.

Banner na Nejlevnějšípneu.cz na mobilních stránkách Blesku

Banner na Nejlevnějšípneu.cz na mobilních stránkách Blesku

Pro mobily neoptimalizovaná stránka eshopu

Pro mobily neoptimalizovaná stránka eshopu

iDnes nabízí inzerci také na mobilním vyhledávači jízdních řádů Idos.cz, která může být pro některé firmy také vhodně zacílena.

Banner na Idosu pro mobilní telefony

Banner na Idosu pro mobilní telefony

Reklama v aplikaci

Grafickou reklamu je možné umístit i do mobilní aplikace, nebo-li programu, který si uživatel stáhne do svého mobilního telefonu. Zde jsou příklady bannerů reklamní kampaně Vodafonu v aplikacích pro správu profilů a v jízdních řádech.

AdMob v aplikaci Profile manager pro správu profilů

AdMob v aplikaci Profile manager pro správu profilů

Aplikace Pubtran pro zjišťování spojů MHD a AdMob

Aplikace Pubtran pro zjišťování spojů MHD a AdMob

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>