IAC 2011: Mobil je všude s námi – Tereza Hubičková (Telefonica O2)

Blíží se konání dalšího ročníku konference IAC, a proto jsem sáhnul do svých poznámek z té loňské. Tereza Hubičková z O2 zde prezentovala možnosti inzerce na mobilních telefonech operátora O2 a přestože jsou data z dubna 2011, informace jsou většinou stále aktuální.

Hlavní vlastnosti mobilního marketingu jsou podle paní Hubičkové: praktičnost, personalizace, blízkost, interaktivita, sociálnost, mobilita.

Cílit lze i podle polohy (Location based technology): přímo v místě prodeje nebo spotřeby pomocí SMS. Vhodné na podporu impulsivních nákupů; možnost cílení podle sociodemografie, není třeba smartphone ani GPS ale obyčejný telefon. Jednoduchá měřitelnost pomocí SMS, kódů, lze uplatnit i bez mobilní aplikace, jako je např. Foursquare.

Ilustrační příklad SMS, zaslané po lokalizaci

Ilustrační příklad SMS, zaslané po lokalizaci

Případová studie 1 (zahraniční) – banka NatWest v UK nabídla přednostní stažení bankovní aplikace uživatelům operátora, kteří byli zároveň zákazníky banky (účty za telefon platili z NatWest) a současně vlastnili iPhone – přednostního stažení využilo 25% uživatelů.

Případová studie 2 (česká) – znovuotevření Rossmann v Blansku – SMS se sdělením “Dnes 10% sleva na vše – přijďte ….. Nezmeškejte skvělou akci. Dejte vědět i svým známým!” Počet návštěvníků prodejny se zvýšil o 10%.

 

Telefonica loni používala web petmilionu.cz, na kterém se snažila ukázat, že pomocí mobilního marketingu dokáže zaujmout přes 5 milionů svých zákazníků:

– možnost zasáhnout 5 mil. lidí podle věku, pohlaví, bydliště, výše měsíční útraty za telefon a lokality. Číslo zahrnuje počet lidí, kteří u O2 mají mobilní telefon, schopný přijímat alespoň SMS.

– mobilní marketing je u zákazníků vítaný, je přesný, levný a měřitelný

Cílené SMS a MMS: mohou obsahovat reklamní text, odkaz na bezplatnou linku inzerenta nebo reklamní stránku, na které může příjemce surfovat zadarmo.

Mobilní bannerová reklama: po kliknutí se zobrazí reklamní stránka inzerenta (jednoduchá reklamní stránka, stránka ke stažení, stránka s formulářem, s voláním zdarma, se zpětným voláním).

 

Postupně zveřejníme další zajímavá data přednášejících z loňské konference.

 

Označeno v Mobilní marketing, Mobilní telefony Označeno s: , , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>