Jak a kdy prohlížeme mobilní weby na telefonech?

Uživatelé mobilních telefonů na nich vyhledávají jiným způsobem, než na počítači. Psaní jakéhokoli dotazu na telefonu je mnohem náročnější než prostřednictvím klávesnice. Proto majitelé mobilů hledají spíše ve chvílích, kdy potřebují něco narychlo zjistit a to především ve vztahu k místu, na kterém se nacházejí. Není proto tajemstvím, že na telefonu vyhledávají v mnohem větší míře lokální informace. Co tedy doporučit, abychom tyto návštěvníky na svém webu neodradili?

Optimalizovat mobilní web

Důležité faktory, které bychom měli brát v úvahu na mobilním webu jsou tyto:

– Na mobilu lidé obvykle nenakupují. Konverzní poměr mobilních eshopů málokdy převyšuje 1%.

– Lidé však často na mobilních stránkách hledají informace o výrobcích nebo službách, dělají si průzkum mezi konkurenčními nabídkami.

– Objednávka je často učiněna online až následně na klasickém počítači.

– Alternativou může být navedení potenciálního zákazníka do kamenné prodejny. Na mobilní stránce by tedy neměly chybět informace o prodejnách či pobočkách a otevíracích dobách a ty by měly být co nejsnadněji nalezitelné.

– Na mobilní stránce by se mělo vyskytovat tlačítko „click-to-call“, které zahájí hovor jedním kliknutím.

– Potenciální zákazník může být ochotný poskytnout na mobilní stránce svoji emailovou adresu, na kterou mu bude zaslána podrobnější informace o nabídce. Tím zabezpečíme, aby si zapamatoval, na jakém webu následně může provést objednávku přes počítač.

– Lidé na mobilech často využívají sociální sítě (většinou dokonce více než na počítačích). Zde je příležitost oslovit potenciální zákazníky.

– Pokud návštěvníkovi nabídneme bonus za to, že se v prodejně přihlásí pomocí Facebook places nebo třeba Foursquare, zvýší toho jeho loajalitu k nám.

Zde jsme psali více o optimalizaci mobilních internetových stránek.

 

Optimalizovat mobilní vyhledávání

– Je důležité, aby odkaz na web byl na první stránce výsledků vyhledávání např. na Google. Pravděpodobnost, že se uživatel proklikne na další stránku je malá.

Článek o SEO pro mobilní web připravujeme, přečtěte si také o ASO, tedy optimalizaci pro vyhledávání mobilních aplikací.

 

 

Označeno v Mobilní marketing Označeno s: , , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>