Jak inzerovat na mobilních stránkách přes Sklik

Sklik umožňuje kromě vyhledávání Seznamu a na obsahových internetových stránkách inzerovat taky na stránkách optimalizovaných pro mobilní telefony. A kromě textové formy zanedlouho nově i pomocí bannerů. Jak vytvořit inzerát v Skliku pro mobily, to si ukážeme v tomto článku.

Pozn.: Sklik podporuje cílení kampaní pouze na mobilní zařízení od 23.4.2012. Před tímto datem se inzeráty zobrazovaly povinně i na desktopech (počítačích) a nebylo možné zobrazovat je např. pouze v mobilních telefonech. Více o této změně v článku „Sklik už umožňuje založit kampaň pouze pro mobilní zařízení„.

Registrace do reklamního systému Sklik

V prvním kroku se budeme muset zaregistrovat do systému Sklik na stránce www.sklik.cz, nebo se přihlásit, pokud už Sklik využíváme pro zobrazování inzerátů na klasickém webu.

Registrace do Skliku

Registrace do Skliku

Sklik a vytvoření kampaně pro mobily

Můžeme rovnou přejít na stránku s kampaněmi a kliknout na tlačítko „Vytvořit novou kampaň“. Průvodce nás nechá vytvořit kampaň, sestavu a inzeráty.

Vytvoření kampaně Sklik pro mobilní telefony

Vytvoření kampaně Sklik pro mobilní telefony

Kampaň a sestavu si pojmenujeme tak, abychom se v názvosloví vyznali – tyto názvy slouží jen pro nás a nikde se nezobrazí. V Skliku můžeme mít několik kampaní, každá kampaň může mít několik sestav a sestava poté několik inzerátů. Denní rozpočet kampaně je částka, kterou jsme ochotni denně utratit za všechny inzeráty v této kampani. Výchozí cena za proklik je cena, kterou jsme ochotni zaplatit za to, že na náš web přivedeme návštěvníka přes proklik inzerátu. Žádné paušály se neplatí. Zjednodušeně řečeno – čím kvalitnější inzeráty vytvoříme a čím vyšší nastavíme cenu za proklik, tím častěji se budou inzeráty zobrazovat a více návštěvníků přilákáme na náš web.

Vytvoření kampaně a inzerátu pro mobilní telefony

Vytvoření kampaně a inzerátu pro mobilní telefony

 

Vytvoření inzerátu v Skliku

Tvorbě inzerátu v Skliku bychom měli věnovat péči, protože na pobídce v něm záleží, jestli potenciální návštěvník proklikne na naši stránku. Zkuste se tedy vžít do svého zákazníka a přemýšlejte, co by vás nalákalo. V našem případě budeme chtít přivést návštěvníky na naši stránku optimalizovanou pro mobilní telefony a inzerát nastavit tak, aby se zobrazoval právě uživatelům, kteří brouzdají po webu ve svých mobilních telefonech. Můžete toho využít pro tvorbu textu inzerátu a odlišit ho tak od jiných reklamních sdělení v Skliku.

Nadpis bude zvýrazněný, doporučujeme v něm použít slova, která se shodují s tzv. „klíčovými slovy“, tedy slovy, které uživatel vyhledává nebo se zobrazují v textu stránky, po které brouzdá. Případně v titulku uvést něco, čím ho zaujmeme. Pro vlastní popisek můžeme využít až 70 znaků a obvykle bude rozdělen na dvou řádcích.

Viditelné URL uvidí uživatel pod inzerátem a nemusí se přesně shodovat s cílovým URL. Je výhodou, pokud můžete uvést URL adresu, ve které jsou opět slova, která uživatele mohou zaujmout.

Cílové URL je skutečná adresa webu, na kterou návštěvníka dovedeme. Mělo by se jednat o tzv. „landing page“, tedy stránku vytvořenou k tématu, které bude shodné s tématem inzerátu a bude obsahovat výzvu k nějaké akci, např. registraci newsletteru, nákupu atd. Zde na příkladu – inzerujeme návod pro vytvoření reklamy pro mobily v Skliku a landing page o tom pojednává. Je to mnohem efektivnější, než uživatele směrovat třeba na hlavní stránku webu. Cílové URL bývá zpravidla doplněno měřícím kódem služby pro měření statistik na našem webu, např. Google Analytics. To nám umožní lépe sledovat, jak se návštěvník na našem webu choval.

Výběr klíčových slov kampaně

V závěru nastavení inzerátu musíme doplnit klíčová slova, na která se inzerát má zobrazovat. Volba klíčových slov může být celkem složitá, v tomto článku tedy jednoduše: Pokud chcete zobrazit svůj inzerát poté, co uživatel vyhledá na Seznamu sousloví „chytrý telefon – reklama“, tak toto sousloví doplníte do seznamu klíčových slov. Čím více jich nadefinujete a čím budou slova přesnější, tím častěji, cíleněji a levněji uživatele na svůj mobilní web přivedete. Pokud se budou sousloví hodně lišit, doporučujeme k nim vytvořit různé inzeráty. Pokud sousloví zadáte bez závorek či úvozovek, jedná se o tzv. volnou shodu a inzerát se zobrazí ve chvíli, kdy uživatel bude hledat sousloví, ve kterém jsou mj. i tato slova. Když je zadáte v hranaté závorce, zobrazí se inzerát pouze pokud uživatel hledá přesně tato a jen tato slova a v tomto pořadí. Úvozovky značí, že uživatel může před nebo za tato 3 slova přidat další slova, ale ta 3 slova musí zůstat vedle sebe a v tomto pořadí.

Volba klíčových slov v Skliku

Volba klíčových slov v Skliku

Určitě využijte i nástroj pro návrh dalších klíčových slov, která uživatelé obvykle hledají.

Jakmile jsme hotovi, klikneme na Spustit vytvořenou kampaň a sestavu. Tím jsme ale ještě neskončili.

Nastavení reklamní kampaně pro telefony v Skliku

V seznamu kampaní najdeme tu, kterou jsme právě vytvořili a v pravé části řádku klikneme na ikonu tužky, čímž přejdeme do podrobnější editace nastavení kampaně.

Kromě zadání začátku a ukončení kampaně, zadání finanční částky nebo počtu prokliků, po jejichž vyčerpání se kampaň zastaví, volbě regionu, ze kterého vás návštěvníci zajímají či propojení s profilem firmy na Firmy.cz se dostáváme k tomu pro nás nejdůležitějšímu – omezení zobrazování pouze na mobilních telefonech: V případě zatržení možnosti „Seznam na mobil (Smobil.cz)“ se budou naše inzeráty zobrazovat na mobilních verzích služeb Seznamu, jako je Vyhledávání, Firmy.cz, Zboží.cz a také Encyklopedie.cz a Obrázky.cz, ne na monitorech počítačů. To nám umožní ideální cílení pro naši potřebu. Pak už jen převedeme peníze do Skliku platební kartou nebo převodem z bank. účtu a inzerát se začne zobrazovat.

Nastavení zobrazení pouze v mobilních zařízeních

Nastavení zobrazení pouze v mobilních zařízeních

Pozn.: Do 23.4.2012 nebylo možné v Skliku cílit pouze na mobilní zařízení. I pokud jsme zobrazování omezili, stále se inzeráty zobrazovaly i na PC ve vyhledávání Seznamu, jak je ukázáno na následujícím obrázku.

Omezení Skliku pro zobrazování pouze na mobilních zařízeních

Dřívější omezení Skliku - povinně jsme museli zobrazovat inzeráty i na PC

Seznam připravuje také možnost inzerovat pomocí grafických bannerů, stejně jako to umí Google prostřednictvím svého reklamního systému AdWords. Jakmile to bude možné, článek doplníme i o popis této možnosti.

 

Příklad inzerátu Skliku, zobrazeném na displeji mobilního telefonu

Příklad inzerátu Skliku, zobrazeném na displeji mobilního telefonu

 

Pokud vám něco nebude jasné při zadávání reklamy pro mobilní telefony, dejte vědět v diskuzi a budeme se snažit vám poradit. Nejsme však schopni reagovat na dotazy netýkající se mobilních telefonů – ty prosím směřujte na jiná fóra.

 

Přejeme hodně úspěchů při budování návštěvnosti vašich mobilních stránek.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ReklamavTelefonu.cz

Vítejte na prvním českém specializovaném webu o mobilním marketingu. Profesionálům a inzerentům přinášíme informace, rady a zkušenosti z ČR a zahraničí.

Základní mobilní fakta

Články + navíc zprávičky na Twitteru:

Aby vám neutekly další novinky:

RSS zdroj Přidejte si naše články do RSS čtečky, nebo nás sledujte na FB či Twitteru:




Google+