Jak na úspěšný marketing s QR kódy?

O QR kódech se už nemluví tak často, jako dříve. Ačkoli se jedná o zajímavou službu, tak aby ji uživatel chytrého telefonu mohl používat, musí si nainstalovat aplikaci – čtečku QR kódů – a to může být pro neznalé přílišná překážka. Technologie však může mít stále zajímavé uplatnění.

Zatím co v Japonsku údajně používá QR kódy 60 % uživatelů smartphonů, v USA je 21 % a v Evropě 14 %. I tak může mít uvádění QR kódů v (nejen) marketingových materiálech své opodstatnění, jen to musí mít pro uživatele přidanou hodnotu.

QR kód generující SMS zprávu v telefonu

Obr.: QR kód generující SMS zprávu v telefonu

 

Jaké QR kódy tedy uživatelé nejraději a nejčastěji skenují?

  • 18 % informace o značce
  • 22 % informace o události (eventu)
  • 23 % k nákupu
  • 25 % exkluzivní obsah
  • 26 % produktové informace
  • 45 % slevové kupony

 

Proč mají QR kódy zajímavý potenciál?

  • Jsou využitelné na všech platformách, na všech smartphonech s fotoaparátem
  • Jsou jednoduše použitelné pro uživatele i marketéry
  • Jsou levné – přidání QR kódu na tištěné médium není nijak drahé
  • Zaujmou pozornost
  • Jsou měřitelné – jak návštěvnost, tak konverze jsou měřitelné

 

Jak správně QR kódy využívat?

  1. Odkazovaný obsah musí mít pro uživatele přidanou hodnotu
  2. Odkazovaná stránka musí být optimalizovaná pro mobilní telefony
  3. Na stránce má být CTA tlačítko (call-to-action, neboli pobídka k akci)
  4. Úspěšnost zvyšuje designové pojetí QR kódů
  5. QR kódy musí být otestované na více mobilních zařízeních a v podmínkách, ve kterých se budou skutečně vyskytovat
  6. Kampaně je vhodné měřit a nadále optimalizovat

Každopádně za vyzkoušení QR kódů v marketingu příliš nedáme – a údajně 95 % marketérů tvrdí, že jejich použití je efektivní.

Přečtěte si více o využití QR kódů. Stále zajímavější alternativou (i doplňkem) se stává technologie NFC v podobě chytrých plakátů.

 

Zdroj s infografikou (anglicky)

 

 

Označeno v Mobilní marketing Označeno s: , , , , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>