Jak úspěšně se prodává v českých eshopech přes mobilní zařízení?

O nákupech přes tablety či mobilní telefony se zatím mluví opatrně jako o hudbě budoucnosti. Časopisu Marketing&Media však největší české internetové obchody poskytly zajímavé statistiky o mobilních nákupech na konci roku.

Alza.cz uvádí, že 5% návstěvníků eshopu přichází přes mobilní telefon a vytvoří 2,3 % ze všech objednávek. Přes tablet přichází 2 % uživatelů a provedou 1,7 % nákupů.

Mall.cz z mobilu navštíví také 5 % návštěvníků, ale vytvoří pouze 1,5 % všech objednávek. Přes tablet však přichází 8 % návštěvníků, kteří provedou 3 % nákupů.

Na Aukro.cz z mobilních zařízení chodí méně uživatelů: 3,6 % pomocí telefonu a 2,4 pomocí tabletu. Vytvoří 3 a 2 % objednávek.

Alza - Mall - Aukro

Údaje jsou za poslední kvartál roku 2012 a asi není třeba dodávat, že tempo prodejů přes mobilní zařízení je rostoucí.

 

Při analýze těchto dat bychom neměli zapomenout, že uživatelů tabletů je mnohem méně než uživatelů chytrých telefonů. Nakupování prostřednictvím tabletu je mnohem jednodušší a přehlednější, proto je zde pravděpodobnost dokončeného nákupu mnohem vyšší než na telefonu. Z jiných studií také víme, že mobilní telefon uživatelé používají k hledání zboží a zjišťování informací o něm. Jedná se tedy o důležitý faktor při rozhodování kde nakoupit, i když samotná objednávka může být provedena později na počítači.

 

Podle zástupců Mall.cz je mobilní telefon častěji využíván pro objednávání u rychloobrátkového zboží, které jsme už zvyklí nakupovat pravidelně a nemusíme tedy zkoumat jeho vlastnosti. Příkladem může být např. drogerie, krmení pro zvířata či potraviny. Složitější výrobky, které vyžadují hlubší zkoumání (elektronika, počítače…), jsou zatím přes mobilní zařízení nakupovány méně často.

 

Zdroj: Marketing&Media, č. 4/2013
 
 
Označeno v Mobilní aplikace, Mobilní telefony, Tablety Označeno s: , , , , , , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>