Jak vydělávat na mobilních stránkách pomocí Google AdSense pro mobilní telefony

Chtěli byste začít vydělávat na svých mobilních stránkách nebo aplikacích? Využijte k tomu reklamní systém Google AdSense.

Co je to AdSense

Google AdSense je reklamní systém, který umožňuje provozovatelům webových stránek vydělávat na jejich návštěvnosti. V praxi stačí nastavit, jak budou tyto reklamní jednotky na stránkách vypadat, vložit do webu vygenerovaný kód a začít tak vydělávat. Na stránkách se nám tak budou zobrazovat textové nebo grafické reklamy z programu AdWords, což je naopak systém, který umožňuje inzerentům vytvářet reklamy. Nás v této souvislosti bude zajímat především možnost, jak vydělávat na stránkách optimalizovaných pro mobilní zařízení, případně mobilních aplikacích (viz také informace o používání reklamního systému AdMob pro aplikace).

 

Registrace do reklamního systému AdSense

Na hlavní stránce služby www.adsense.com se přihlásíme (pokud už používáme AdSense pro zobrazování reklamy na klasických stránkách) nebo registrujeme (pokud AdSense začínáme používat).

Úvod AdSense

Úvod AdSense

 

Při registraci postupujeme tak, že napřed zadáme účet Google, pod kterým chceme AdSense provozovat – stačí využít účet do emailové služby Googlu – Gmailu. Pokud takový účet nemáte, tak vás systém navede na jeho založení.

Registrace do AdSense - výběr účtu

Registrace do AdSense - výběr účtu

Jakmile se tedy pod tímto účtem do AdSense přihlásíme, zadáme údaje o webových stránkách, na kterých budete reklamu zobrazovat – konkrétně URL adresu a jazyk, ve kterém je obsah psán (pravděpodobně čeština). Vzhledem k tomu, že tento účet budete moci používat i pro zobrazování reklam na klasickém webu, zadávejte URL ve tvaru např. www.reklamavtelefonu.cz, ne m.reklamavtelefonu.cz.

Registrace do AdSense - krok 2: zadání URL adresy a jazyka

Registrace do AdSense - krok 2: zadání URL adresy a jazyka

V další fázi potřebuje AdSense vědět, pro který stát jsou stránky určeny (např. Česká republika), aby mohli uživatelé AdWords (viz výše) inzerovat s přesným cílením na obyvatele určité země. Při zadání kontaktních údajů si ještě vybíráme, jestli vystupujeme jako osoba nebo firma.

Zde je vhodné připomenout, že ze současné daňové úpravy (rok 2012) je výdělek z AdSense brán jako soustavná podnikatelská činnost, na kterou je tedy vyžadován alespoň živnostenský list, pokud výdělek přesáhne určitou hranici. Vzhledem k tomu, že výplatu provádí irská organizace Googlu, tak se má obecně za to, že bychom měli být i plátci DPH. Na toto není jednotný názor a na internetu je k tomu možné najít mnoho diskuzí. Toto téma už však přesahuje ambice článku.

Při zadávání názvu firmy nebo jména osoby je nutné disponovat bankovním účtem, který zní na stejné jméno. Na ten nám následně budou chodit výdělky.

Zadání kontaktních údajů při registraci

Zadání kontaktních údajů při registraci

 

Vytvoření reklamní jednotky v AdSense

Název jednotky volíme tak, abychom se následně vyznali v seznamu jednotek na našich webových stránkách. Je to naše interní označení, které nebude nikde vidět. Pokud máte jednotek více, což je pravděpodobné, doporučujeme je označit podle umístění (např. na hlavní stránce, na stránce s článkem, v komentářích), pozice na stránce (nahoře, dole, postranní menu…) či rozměru (320x50pixelů apod.). Usnadní vám to orientaci.

Vytvoření nové reklamní jednotky pro mobilní obsah

Vytvoření nové reklamní jednotky pro mobilní obsah

U položky „Typ zařízení“ můžeme vybírat ze a) telefonů vyšší třídy a b) všech telefonů. My ponecháme doporučené zobrazení na lepších telefonech (pro starší telefony bychom měli mít speciálně optimalizovanou verzi webu, ale dnes už je zde potenciál využití nízký – viz výše).

Můžeme vybírat ze čtyř formátů reklamy: Široký banner 320×50 pixelů, Střední obdélník 300×250 pix., Čtverec 250×250 pix. a Malý čtverec 200×200 pixelů.

Typem reklamy určujeme, jestli se na našich stránkách budou zobrazovat pouze textové reklamy, nebo i grafické/multimediální bannery. Jak jednotlivé typy reklam vypadají se můžete podívat zde.

Kódování ponecháme na automatické detekci a přejdeme na výběr barevného provedení reklamní jednotky.

Zde můžeme vybírat z několika přednastavených barevných variant, nebo si můžeme zvolit vlastní barevnou variantu, která se bude lépe hodit k designu stránek. Rady k tomu, co v AdSense přinese více prokliků a tím vyšší výdělek, se poněkud liší – někdy bývá vhodnější pro inzerát použít stejné barvy jako na webu, takže čtenář spontánně kliká jakoby na obsah stránky, jindy se zase doporučuje reklamy odlišit jinými barvami s tím, že tak čtenáře více zaujmou. Doporučujeme vyzkoušet více variant a poté použít tu s nejlepšími výsledky.

Vlastní kanály jsou možnost, jak inzerentům usnadnit cílení. Do vlastního kanálu můžeme zařadit více reklamních jednotek podle určitých vlastností, jako je typ stránky (hlavní stránka či podstránka), místo na stránce (např. levý horní roh), jazyk stránek nebo popis stránek, kde uvedete další informace jako nápovědu pro inzerenty.

Poslední položkou je výběr toho, co se zobrazí místo inzerátu, pokud ho není možné zobrazit. Můžeme si vybrat mezi prázdným místem, vyplnění místa vybranou barvou nebo zobrazení jiné reklamy z jiné URL adresy.

Vytváření nové reklamní jednotky AdSense

Vytváření nové reklamní jednotky AdSense

 

Nezbývá než reklamní jednotku uložit a vygenerovat tak kód pro vložení do našich webových stránek, optimalizovaných pro prohlížení mobilními telefony.

Vygenerování kódu pro reklamní jednotku

Vygenerování kódu pro reklamní jednotku

Rada na závěr: při vkládání html kódu do svého webu doporučujeme opatrnost – neklikejte na inzeráty, které se budou na vašich stránkách nově zobrazovat – porušili byste tak pravidla AdSense a Google by vás mohl ze služby vyřadit.

Zobrazení reklamy v systému AdSense na mobilních stránkách Centra

Zobrazení reklamy v systému AdSense na mobilních stránkách Centra

Zobrazení reklamy - druhá obrazovka s URL adresou

Zobrazení reklamy - druhá obrazovka s URL adresou

Přejeme, ať pomocí AdSense získáte odpovídající odměnu za své mobilní stránky. V případě dotazů využijte diskuzi.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ReklamavTelefonu.cz

Vítejte na prvním českém specializovaném webu o mobilním marketingu. Profesionálům a inzerentům přinášíme informace, rady a zkušenosti z ČR a zahraničí.

Základní mobilní fakta

Články + navíc zprávičky na Twitteru:

Aby vám neutekly další novinky:

RSS zdroj Přidejte si naše články do RSS čtečky, nebo nás sledujte na FB či Twitteru:




Google+