Jaké volit texty zpráv u SMS kampaní?

Jak vytvořit text reklamní SMS zprávy, jak zmiňovat slevy a akční nabídky, jak zdůraznit výzvu k akci, jako je telefonát či proklik na web tak, aby byla SMS marketingová kampaň úspěšná?

 

Doporučujeme článek „Cílené SMS bez výše slevy nefungují“ v aktuálním čísle časopisu Marketing a Media (č. 43 z 22.10.2012).

 

Článek uvádí na 3 úspěšných a 3 neúspěšných SMS kampaních příklady toho, co v SMS marketingu funguje, a čemu se naopak vyhnout.

 

Doporučení pro SMS reklamu:

– je vhodné SMS nabídku doplnit akční pobídkou, jako je sleva, dárek, bonus, 1+1 zdarma apod.

– minimalizovat obavy vhodnou výzvou k akci, např. „pro více informací klikněte zdarma zde“ – nejlépe na internetovou adresu, směřující na mobilní web

– výzva k akci v případě promování mobilní aplikace může být typu „stáhněte si zdarma aplikaci do svého telefonu“ (operátoři zpravidla v případech SMS reklamy neúčtují poplatky za data, což by jinak byla velká bariéra)

– pokud je cílem kampaně získat kontakt na uživatele, můžeme využít pobídku typu „zaregistrujte se zdarma zde a vyhrajte“

– pokud chceme zdůraznit jedinečnost nabídky nebo vyzvednout její výhody oproti konkurenci, můžeme zmínit např. bezkonkurenční záruční lhůtu, možnost vrácení zboží do 30ti dnů apod.

– efektivitu zvyšuje, pokud pošleme SMS, ve které nabídku připomeneme, či zdůrazníme její omezenou časovou platnost

– v případě, že je cílem kampaně nalákat zákazníky do prodejny, měla by být přesně zmíněna její poloha (nepoužívat informace typu „navštivte nás v kterékoli prodejně“)

 

Co operátoři v SMS kampani nedoporučují:

– uvedení pouze samostatné nabídky bez výzvy k akci – zákazník neví co má dělat, i když ho nabídka zaujala

– použití webu, který není optimalizovaný pro mobilní telefony – prohlížení klasického webu na mobilu je nekomfortní a zákazník se ztratí v množství stránek

– neuvedení výše slevy – nabídka je tak příliš obecná a nezaujme

– použití přílišného množství textu, oslovený je potom zahlcen nadměrně dlouhou zprávou

– na škodu je také uvedení přílišného množství výhod najednou

 

Konkrétní zkušenosti z SMS kampaní:

Pokud ve zprávě uvedeme zároveň telefonní číslo i odkaz na microsite, více lidí pravděpodobně zavolá (uveden příklad, kdy u 25tis. oslovených 173 telefonovalo a 123 prokliklo)

Pokud uvedeme výši slevy v procentech, míra prokliku CTR se zvýší o 3,49%

Pokud odkaz povede na klasickou webovou stránku (neoptimalizovanou pro telefony), počet kontaktů od zákazníků bude minimální (uveden příklad Cetelemu, kdy z 25tis. oslovených pouze 3 lidé zatelefonovali)

 

Označeno v Mobilní marketing Označeno s: , , , , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>