Mobilní Facebook plný novinek

Facebook nám tento týden nadělil spoustu novinek kolem mobilního marketingu: cílení na uživatele podle typu telefonu nebo operačního systému, správu facebookové reklamy přímo z mobilu, rekordní příjmy z mobilů, reklama na Instagramu a nákupy ze sponzorovaných příspěvků.

Chcete cílit na uživatele s iPhonem, nebo třeba nějakým levným Androidem?

Facebook inzerentům umožní cílit reklamu podle mobilního zařízení, které používají. A to jednak podle typu operačního systému (např. Android verze 4.0 a vyšší) a jednak podle konkrétního modelu, např. Samsung Galaxy SIII mini. Zůstane možnost reklamu zobrazit pouze uživatelům s Wi-Fi připojením.

Jak můžete cílení využít? Mobilní operátor může oslovit majitele starých mobilních telefonů s nabídkou nových; cílením na dražší mobilní telefony oslovíte bonitnější cílovou skupinu; uživatelům připojeným přes Wi-Fi můžete nabídnout zobrazení datově náročnějšího obsahu, třeba videa; uživatelé tabletu nakoupí v eshopu častěji, než majitelé telefonů.
Nebude chybět ani možnost zaplatit různou cenu za proklik z různých zařízení a samozřejmě lze využít i další unikátní data, která Facebook o zákaznících zná (přes App Insights) a reklamu tak zacílit ještě lépe.

Cílení podle typu mobilu na Facebooku

Spravovat inzerci v mobilní aplikaci Facebooku?

Facebook zároveň postupně inovuje svoji mobilní aplikaci a rozšiřuje ji o možnost správy inzerátů přímo v mobilu. V souvislosti s tím, že už neumožňuje dopředu nastavit sponzorování příspěvků, které si naplánujeme do budoucna, tak se tato funkce bude určitě hodit.

 

Reklama na Facebooku jede

Ve druhém čtvrtletí letošního roku Facebook na reklamě vydělal necelých 800 mil. dolarů v čistém, což je dvojnásobek oproti předchozímu období. Téměř dvě třetiny této částky navíc plynou z mobilních zařízení, tedy telefonů a tabletů.

Facebook navíc testuje reklamu i ve fotoslužbě Instagram, nejdříve ve vybraných anglicky mluvících zemích.

Další testy probíhají s tlačítkem „Buy“, tedy „Koupit“ v USA. Firmy tak mohou sponzorovaný příspěvek rozšířit o nákupní tlačítko a uživatel tak nakoupí přímo z Facebooku. V první fázi si sociální síť nenárokuje provizi, ale do budoucna (po ukončení testovací fáze) se to určitě změní.

Tlačítko "Koupit" na Facebooku

 

Označeno v Mobilní aplikace, Mobilní marketing, Mobilní telefony Označeno s: , , , , , , , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>