Mobilní marketing

Jako mobilní marketing nejčastěji označujeme komunikaci, při které je využíván mobilní telefon uživatele. Mezi nejčastější využití mobilního marketingu patří zobrazování reklamy (obrázkové či textové) při prohlížení internetových stránek na mobilu, zasílání reklamních SMS zpráv, používání QR kódů pro rozšíření poskytnutých informací k inzerátu v tisku apod. Do mobilního marketingu však počítáme také výrobu webových stránek, optimalizovaných pro prohlížení z mobilního telefonu, či tvorbu mobilních aplikací jako nosičů reklamních sdělení.

Mobilní marketing v aplikaci pro mobilní telefony

Mobilní marketing v aplikaci pro mobilní telefony

Mobilní marketing jako komunikace se zákazníkem

Mobilní marketing už dnes není chápán pouze jako specifická forma direct marketingu, kdy uživatel pasivně přijímá SMS sdělení, ale umožňuje aktivní komunikaci se zákazníkem – možnost vyplnění formuláře, stažení mobilní aplikace, registrace pro získávání emailového newsletteru atd.

SMS reklama jako součást mobilního marketingu

SMS reklama jako součást mobilního marketingu

Výhody marketingu v mobilních telefonech

Jak už napovídá označení “mobilní marketing”, nosičem reklamního sdělení bývají mobilní zařízení. Nejčastěji mobilní telefony, dále také tablety či méně často navigace a podobná zařízení. Mobilní marketing je velmi úzce propojen s marketingem internetovým, ale oproti němu můžeme najít několik výhod a specifik: reklamní sdělení na mobilním telefonu bývá vnímáno intenzivněji, důvěryhodněji a pozitivněji už proto, že telefon bereme jako osobní věc. Reklamní sdělení na mobilních internetových stránkách nebo v aplikaci bývá nepřehlédnutelné a na displeji se v danou chvíli zobrazuje zpravidla pouze jedna reklama.

Nepřehlédnutelná reklama v mobilní aplikaci

Nepřehlédnutelná reklama v mobilní aplikaci ČTK

Formáty mobilního marketingu

Mezi formáty mobilního marketingu počítáme textová či bannerová (obrázková) sdělení, nepoužívají se flashové bannery. Také se zatím nepřidává reklamní sdělení do videí přehrávaných v telefonech (např. z YouTube), ale to je pouze otázkou času.

Textová reklama ve vyhledávání na mobilním Googlu

Textová reklama ve vyhledávání na mobilním Googlu

Protože zadavatelé reklamy v ČR mobilní marketing stále ještě pořádně neobjevili, jsou webové stránky prohlížené v mobilních telefonech téměř prosté marketingových sdělení a ceny mobilní reklamy jsou na nízké úrovni. Pro chytré marketéry se tedy v tomto směru naskýtají velmi zajímavé příležitosti jak pro propagaci značky, tak výrobků či služeb.

Mnoho aplikací a mobilních stránek je stále bez reklamy, takže čtenář není zahlcen

Mnoho aplikací a mobilních stránek je stále bez reklamy, takže čtenář není zahlcen

Informace o mobilním marketingu

Více o mobilním marketingu se dozvíte na stránkách Mobile Marketing Association (anglicky), nebo na našich stránkách. Na těch mj. pravidelně publikujeme zajímavosti o tomto druhu propagace s ohledem na české prostředí. Pokud se tedy chcete mobilním marketingem zabývat, u nás najdete informace, které vám budou přínosem.

Přejít na hlavní stránku reklamavtelefonu.cz s výpisem článků.

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>