Placených mobilních aplikací je stále méně, vítězí model freemium

Vyvíjíte aplikace, za které si necháváte platit hned při stažení, nebo je dáváte ke stažení zdarma a necháte si platit až za rozšíření, nové funkce, odstranění reklamy apod.?

logo-forbes

Druhá možnost – tedy model freemium (aplikace zdarma, ale za rozšíření se platí) je u vývojářů aplikací čím dál oblíbenější – dá se na nich vydělat více.

Výnos z placených aplikací se jen za rok 2013 propadl o 29 %, celkový výnos z placených aplikací poklesl z 8 % v roce 2012 na 4 % v roce 2013.
Naopak u aplikací, využívajících model freemium, výnos vzrostl o 210 %. Proto se celé mobilní odvětví přesunuje k tomuto modelu.
Tato čísla jsou platná jak pro vývoj na Androidu, tak iOS.

V rámci modelu freemium se očekává, že většina výnosů bude z reklamy zobrazované v aplikacích, a to až do výše 60 % v roce 2017. Zajímavostí je, že nejmenší zábrany v nakupování v aplikacích (in-app nákupy) mají Japonci, což z této země činí nejlukrativnější trh pro aplikace.

Jako výjimku potvrzující pravidlo můžeme uvést hru Minecraft, která získává stále velmi pěkné výnosy ze stažení aplikace – zájemce za ni zaplatí 7 USD. Mezi 80-ti nejziskovějšími aplikacemi na iOS v USA jsou však Minecraft, spolu s aplikací Grindr jediné placené aplikace, ostatní jsou ke stažení zdarma.

Zdroj

Označeno v Mobilní aplikace Označeno s: , , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>