Posíláme méně zpráv přes SMS než přes chatovací aplikace typu Viber či WhatsApp?

V rámci celé Evropské unie ano, v České republice bych to zatím určitě neřekl.

Za rok 2012 bylo v EU průměrně posláno 17,6 miliardy SMS denně, zatímco zpráv přes chatovací programy typu WhatsApp, Viber, gTalk, iMessage a další už 19 miliard denně. Není přitom známo, jestli je započítáno i chatování přes mobilní Facebook.

 

Chatovací aplikace vs. SMS zprávy

Výhodou chatovacích aplikací je, že přes ně lze zprávy posílat zdarma, nevýhodou to, že i adresát musí používat stejnou aplikaci. Jsou tedy použitelné pouze na chytrých telefonech.

Ve prospěch SMS mluví obecnost platformy – SMS zprávu odešlete z jakéhokoli telefonu, ne jen z chytrého. Nemusíte také instalovat žádnou aplikaci. Nevýhodou je jejich zpoplatnění.

chatovaci-aplikace-viber

Obr.: Chatovací aplikace Viber

Budoucnost SMS zpráv

Vzhledem k ceně SMS zpráv lze očekávat, že s rozšiřováním chytrých telefonů a vznikem aplikací, které budou umět vzájemně přijímat zprávy bez ohledu na to, z jaké aplikace byla zpráva odeslána, bude počet SMS ztrácet v poměru ke stoupajícímu počtu zpráv odeslaných přes chaty.

 

Vzhledem k tomu, že celosvětově začnou mobilní telefony používat i další lidé, tak objem odeslaných SMS zpráv bude ještě nadále růst; podle očekávání analytické společnosti Informa, která za statistikou stojí, až do roku 2015. Po tomto roce začnou příjmy operátorů z SMS klesat.

 

Jak je to s posíláním SMSek v ČR?

Přestože se podle operátorů v České republice prodává 70-80% chytrých telefonů oproti starším typům, neočekávám, že znalost chatovacích programů typu WhatsApp je u nás natolik rozšířená, aby ohrožovala počty odeslaných SMS zpráv. V ČR navíc existují i způsoby, jak SMS přes aplikace či přes internet odesílat zdarma a SMSky zdarma často bývají i součástí tarifů.

 

SMS jako nástroj mobilního marketingu

Využití SMS zpráv jako marketingového nástroje je nadále neoddiskutovatelné a chatovacími programy je není možné dost dobře nahradit právě díky malé univerzálnosti. Více o reklamních SMS zprávách si přečtěte zde.

 

Zdroj: Informa
Označeno v Mobilní aplikace, Mobilní telefony Označeno s: , , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>