Zajímavá čísla zvěřejnila agentura Somo. Podle ní má ze stovky největších britských eshopů celých 80 mobilní webové stránky. To je poměrně vysoké číslo, ale mohlo by být ještě vyšší zejména proto, že penetrace chytrých mobilních telefonů se v Británii blíží 50 % a 15 % objemu dat přenesených přes internet je uskutečňováno právě přes mobilní zařízení.
Optimalizace webů pro tablety
Ne tak růžová už je situace u optimalizace webů pro tablety. Ty jsou poněkud novějším fenoménem a je možné na nich prohlížet i klasický web, ale zákazníci nakupující přes tablet jsou „kvalitnější“ – tedy nakupují zboží s vyšší přidanou hodnotou a tedy dražší. Míra konverze může být až dvojnásobná oproti klasickému nákupu přes počítač (cca necelá 4 % vs. necelá 2 %). Optimalizovat web pro tablety se tedy také vyplatí.
Připravenost eshopů na mobilní telefony
Z této stovky největších eshopů má
- 57 % webové stránky optimalizované pro mobilní telefony
- 57 % iPhone aplikaci
- 37 % aplikaci pro Android
Připravenost na tablety
- 10 % má stránky optimalizované pro tablety
- 26 % má aplikaci pro iPad
- 20 % má aplikaci pro Android tablet
Česká republika má určitě notný odstup a zatímco na mobilních stránkách eshopy pracují, o optimalizaci pro tablety se (vzhledem k jejich penetraci v ČR) zajímají méně.
Napsat komentář