Případová studie: jak inzerce v mobilech pomohla Obamovi vyhrát volby

Volební tým prezidenta USA Baracka Obamy investoval při pokusu o jeho znovuzvolení miliony dolarů do reklamy v mobilních telefonech. S jakým úspěchem?

Parametry mobilní reklamní kampaně v odrážkách:

Mobilní reklama na podporu Obamy

Zdroj: Adweek.com

  • Používal formát mobilních videoreklam (viz obrázek)
  • Dosahoval proklikovosti 3-19,5 % (vyšší číslo na přelomu října a listopadu 2012, kdy bylo zápolení s Mittem Romneym v nejvyšších otáčkách)
  • Inzerát mj. kritizoval Romneyho daňovou politiku (viz obrázek) a vyzdvihoval Obamovy zásluhy na záchraně automobilového průmyslu
  • Hlavním cílovým publikem inzerátů byli mladí, ženy a Hispánci ve státech Ohio, Florida, Colorado, Nevada, Michigan a Iowa
  • Reklamy se zobrazovaly na mobilních webových stránkách místních obecných zpravodajských serverů
  • Inzeráty se zobrazovaly i v mobilních aplikacích zpravodajských serverů typu CNN, Associated Press, Pandora, nebo serveru o počasí The Weather Channel
  • Cílem reklamních sdělení bylo získat hlas voliče, nikoli přesvědčit uživatele k finančnímu příspěvku na volební kampaň, jako obvykle (uživatelům by se nemuselo líbit, že jsou žádáni o příspěvěk, který zjevně poslouží k zaplacení této reklamy)

Podle Shannon Lee, která měla kampaň na starosti, „bylo vzrušující vidět, jak reklama přímo ovlivňuje volby“.

 

Zdroj

 

Označeno v Mobilní aplikace, Mobilní marketing Označeno s: , , , , , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>