Proč se u statistik mobilního webu setkáme místo počtu unikátních návštěvníků spíše s počty zobrazení stránek

Proč se obvykle na mobilním webu neměří statistiky unikátních návštěvníků (UV, RU), stejně jako na klasických webových stránkách? Důvodem jsou technická omezení.

Na to, abychom dokázali sledovat unikátní návštěvníky totiž potřebujeme, aby webový prohlížeč podporoval cookies. Moderní mobilní webové prohlížeče např. na Androidu nebo iOS to samozřejmě umí, ale spousta lidí se připojuje přes starší telefony, které tuto funkci nepodporují. Statistické systémy tak dokáží zjistit pouze počty přístupů na jednotlivé stránky, ale už ne, jestli je na nich tento uživatel podruhé nebo ještě vícekrát.

 

Trocha teorie o terminologii návštěvnosti:

Uveďme si příklad, že na náš web přijde ve stejném měsíci uživatel Pepa v pondělí, prohlédne si 3 stránky a potom ve středu, kdy si prohlédne 5 stránek. V měsíčních statistikách potom zjistíme tyto údaje:

  • Počet unikátních návštěvníků je 1 (Pepa)
  • Počet návštěv jsou 2 (pondělí a středa)
  • Počet zobrazených stránek je 8 (3+5)

Pozn.: Předpokladem je, že Pepa oba 2 dny web navštívil přes stejné zařízení (např. mobilní telefon) a stejný webový prohlížeč.

 

Přesnější metodika měření návštěvnosti mobilního webu

SPIR (Sdružení pro internetovou reklamu) a Gemius v rámci mobilní komise pracují na metodice přesnějšího měření, ke kterému by využili data mobilních operátorů. Cílem je mít co nejpřesnější statistiky skutečných lidí, kteří navštěvují mobilní weby, včetně základních sociodemografických ukazatelů. A to i u uživatelů, přistupujících na web ze starých mobilních telefonů, nepodporujících cookies. Zatím se pracuje na technickém řešení tohoto měření.

 

Označeno v Mobilní marketing Označeno s: , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ReklamavTelefonu.cz

Vítejte na prvním českém specializovaném webu o mobilním marketingu. Profesionálům a inzerentům přinášíme informace, rady a zkušenosti z ČR a zahraničí.

Základní mobilní fakta

Články + navíc zprávičky na Twitteru:

Aby vám neutekly další novinky:

RSS zdroj Přidejte si naše články do RSS čtečky, nebo nás sledujte na FB či Twitteru:




Google+