Microsoft odpískal podporu tzv. „Microsoft tagů“, tedy kódů, které měly obdobný účel, jako v evropě mnohem rozvinutější QR kódy.
Microsoft tagy jsou barevné čtvercové kódy s trojúhelníkovým vzorem, které po naskenování aplikací v mobilním telefonu, mohly uživateli zobrazit konkrétní webovou stránku.
Výhodou oproti QR kódům byla možnost dodatečně měnit cílovou internetovou adresu URL. Nevýhodou naopak uzavřenost systému. Microsoft tag byl využívaný spíše v USA, kde ho používaly i známé novinové tituly pro zobrazení aktuálnějších informací k novinovému článku.
Oficiální prohlášení na webu Microsoftu varuje, že služba sice bude dostupná ještě 2 roky, bude ji však spravovat jiný subjekt, kterému ji MS předá. Úsměvné je, že tímto subjektem bude společnost Scanbuy, která je údajně největším poskytovatelem konkurenčních QR kódů.
Více o Microsoft tagu jsme publikovali také na stránce představující QR kódy a tagy.
Napsat komentář