Mají QR kódy budoucnost?

Zkusím rozvinout otázku, jestli má využití QR kódů budoucnost a předem tvrdím, že ne v tak širokém měřítku, jak jsme zvyklí teď. Proč?

[Pozn.: Jedná se o osobní názor autora.]

QR kód na reklamavtelefonu.cz

QR kód směrující na reklamavtelefonu.cz

Už teď vidíme, že QR kódy jsou snadno zneužitelné. Stejně jako na počítači platí, že mobilní telefony je možné zavirovat a člověk tedy musí vybírat, na které webové stránky přistupuje. Většina QR kódů odkazuje na webové adresy a některé čtečky QR kódů na weby přechází automaticky, aniž by URL adresu předem ukázaly uživateli.

 

Už v současnosti je známo několik případů, kdy majitel mobilního telefonu naskenoval kód, který ho přesměroval na web se škodlivým softwarem. Jakmile se toto stane v masovějším měřítku a řádně to properou média, každý uživatel si rozmyslí, jestli naskenuje kdejaký kód. A to je jen otázka času.

 

Příklad 1: v metru najdeme spoustu černého výlepu na různé „kulturní“ akce a party. Co někomu zabrání, aby vytvořil takový podvodný letáček propagující zajímavého umělce s QR kódem odkazujícím na web, který do telefonu nainstaluje program na automatické zasílání zpoplatněných SMS? Náklady minimální, potenciální zisk nemalý.

 

Příklad 2: Asi většina z nás zná pěknou PR akci Mall.cz, který napodobil jihokorejské Tesco a vytapetoval část stanice metra obrázky drogistického zboží s možností přes QR kód přejít na mobilní stránku produktu a následně ho zakoupit. Není nic složitého vytisknout podvodný QR kód a přelepit původní.

 

Závěr: Podle mého názoru budou uživatelé v budoucnu ochotni skenovat pouze QR kódy, které nebude možné snadno zneužít – tedy např. v časopisech a novinách, mnohem méně na volných prostranstvích. Všechny čtečky QR kódů také v budoucnu vždy nejdříve ukáží URL adresu, na kterou kód směřuje a počkají na odsouhlasení uživatelem, nebude docházet k automatickému přesměrování. A většina uživatelů bude používat antivir i v mobilních zařízeních.

 

Je taková úvaha správná?

Označeno v Mobilní aplikace, Mobilní marketing, Mobilní telefony Označeno s:

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ReklamavTelefonu.cz

Vítejte na prvním českém specializovaném webu o mobilním marketingu. Profesionálům a inzerentům přinášíme informace, rady a zkušenosti z ČR a zahraničí.

Základní mobilní fakta

Články + navíc zprávičky na Twitteru:

Aby vám neutekly další novinky:

RSS zdroj Přidejte si naše články do RSS čtečky, nebo nás sledujte na FB či Twitteru:




Google+