Ředitel Seznamu Pavel Zima o reklamě na mobilním webu a vývoji mobilních aplikací

Na Lupa.cz vyšel zajímavý rozhovor s ředitelem Seznamu Pavlem Zimou. Dovolili jsme si přetisknout 2 odpovědi z rozhovoru, které se týkají mobilní reklamy. Celé interview si můžete přečíst zde.

Ve zkratce shrnuto:

a) Přestože jsou weby Seznamu responzivní, vyvíjejí pro ně i mobilní aplikace, aby nepřicházeli o návštěvníky, kteří jim dávají přednost.

b) Přestože reklamy se na mobilní zařízení vejde výrazně méně než na web, v budoucnu z něj chce mít Seznam stejný příjem jako z reklamy na PC – díky novým reklamním formátům.

 

Lupa.cz: Kromě zjednodušování webů se teď soustředíte na vytváření mobilních aplikací. Zároveň ale jsou vaše weby většinou responzivní. Proč děláte obojí, není to plýtvání zdroji?

Pavel Zima: Ještě před asi dvěma lety jsem to tak dělat nechtěl. Všem jsem říkal, že pro vytvoření aplikace musíte mít jasný důvod. Většina věcí se dá obsloužit responzivním webem a aplikace pak nemá smysl. Ale ukazuje se, že bychom tak zbytečně přicházeli o návštěvnost. Někteří lidé preferují nativní aplikace a čistě z distribučních důvodů jsem se nakonec rozhodl, že aplikace budeme dělat. Zanedlouho budou Vánoce, spousta lidí dostane nový telefon, a řeknou si: „Na jaké weby chodím? Tak třeba na Sport.cz. Aha, on tady aplikaci nemá, tak co si nainstaluju jiného?“ A já nechci, aby k tomu docházelo. Takže teď doháníme skluz a vyrábíme aplikace vlastně ke všem našim službám. Která bude mít významný podíl na návštěvnosti, a která ne, ukáže až čas. Moje interní kritérium je, že aplikace dává smysl, pokud dělá víc než 10 % mobilní návštěvnosti webu.

 

Lupa.cz: Nedávno jsme psali o tom, že s rostoucím počtem lidí, kteří na web chodí z mobilních zařízení, začíná médiím hrozit velký problém: na zobrazení mobilní stránky na reklamě vydělají mnohem méně než na klasickém webu.

Pavel Zima: To je fakt, na mobilní stránce je reklamy méně, na display se jí tolik nevejde. Ale jsem přesvědčený, že najdeme způsob, jak vybrat stejně peněz jako na klasickém webu. Máme ještě spoustu času. Důležitý je obsah. Na jakém hardwaru jej konzumujete, je úplně vedlejší. Podstatné je mít obsah, o který mají uživatelé zájem. Vždycky najdeme cestu, jak ho zmonetizovat. Za pět let možná nebudeme mít na stole žádné notebooky nebo tablety, přijde něco úplně jiného, a média se tomu budou muset přizpůsobit.

 

Označeno v Mobilní aplikace, Mobilní marketing Označeno s: , , , , , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>