Google, Twitter a Facebook plánují rozšíření nebo zavedení možností, jak propagovat mobilní aplikace ve svých mobilních službách. Podívejme se jak.
Reklama na aplikace podle Googlu
Google na propagaci mobilních aplikací v jiných aplikacích využívá svoji reklamní platformu AdMob. Co ale chystá dalšího?
Google plánuje reklamy zobrazovat i ve vyhledávání na mobilních telefonech, kde si uživatel může aplikaci stáhnout na dvě kliknutí. Reklamy na aplikace se však mohou zobrazovat třeba i na Youtube a podobných jeho službách.
Tím, že Google provozuje obchod s aplikacemi Google Play, dokáže vývojářům při registraci nové aplikace do obchodu rovnou nabídnout její propagaci, včetně nabídky nejhledanějších slov či frází, na základě kterých jeho uživatelé hledají podobné aplikace.
V rámci reklamy se mohou zobrazovat i zajímavé informace, jako je cena aplikace nebo její hodnocení.
Reklamu je možné cílit i na uživatele, kteří už mají aplikaci nainstalovanou, ale nějakou dobu ji nepoužili. V takovém případě inzerát nenabádá k jejímu stažení, ale znovuotevření.
Takovou reklamu na mobilní aplikace od Googlu bude možné využít během několika měsíců.
Reklama na mobilní aplikace v Twitteru
Reklamu na mobilní aplikace budeme moci zobrazovat i na Twitteru. V mobilní aplikaci Twitteru (kterou používá velká většina všech uživatelů Twitteru) bude možné aplikaci inzerovat současně s hodnocením aplikace, počtem hodnocení a tlačítkem ke stažení.
Inzerci bude možné spravovat na adrese ads.twitter.com a kromě zobrazování ve své aplikaci ji bude možné zobrazit i na dalších místech v rámci platformy Twitter Publisher Network a reklamní platformy MoPub, kterou k tomuto účelu Twitter nedávno zakoupil. Tím je schopen zasáhnout až miliardu vlastníků smartphonů s Androidem a iOS každý měsíc a zobrazit jim až 130 miliard reklam. Reklama se zde může zobrazovat jako promoted tweet, nebo jako větší prvek Twitter card. Více na blogu Twitteru.
Facebook a reklama na mobilní aplikace
Stejně tak se do zobrazování reklam, propagujících mobilní aplikace, pouští Facebook, a to v rámci širší platformy pro mobilní marketing. Výhodou inzerce aplikací na Facebooku je možnost detailního cílení na vkus uživatele podle nashromážděných informací o nich. Většina uživatelů Facebooku na něj opět přistupuje přes mobilní telefon, kde se inzerce mobilních aplikací nabízí. O nově představené možnosti zobrazovat reklamu „na aplikace v aplikacích“ prostřednictvím Facebooku, jsme psali před pár dny.
Připomeňme si ještě jednoduchý způsob, jak lze levně motivovat uživatele ke snadnému stažení aplikace pomocí NFC plakátků či nálepek.
Napsat komentář