Reklama v mobilním telefonu – vyplatí se i menší firmě?

Jak může být reklama zobrazená v mobilním telefonu efektivní i pro menší firmu – např. pro restauraci, hotel či obchod. Je snadná a přitom stále velmi málo využívaná.

Jak víme, lidé stále více začínají hledat lokální informace přes mobilní telefon. Podle Googlu už příští rok (2014) má být více uživatelů připojených na internet přes mobil než přes klasický počítač. A zaujmout např. potenciálního hosta restaurace, který se právě pohybuje v jejím okolí a v době, kdy bude mít pravděpodobně hlad, to může být sen nejednoho restauratéra. A přitom to vůbec není sen nereálný nebo finančně náročný.

Zobrazení reklamy na firmu ve vyhledávání

Typickým příkladem je hledání informací o kamenných provozovnách, jako jsou restaurace či prodejny: člověk jde městem a dostane hlad, tak do telefonu v mobilním Googlu (či méně často Seznamu) napíše frázi, jako např. „restaurace Jihlava“ či „polední menu“. Jiným příkladem může být, že potřebuje koupit dopisní obálku, tak do mobilního vyhledávače napíše výraz „papírnictví“ a zobrazí se mu papírnictví v okolí, nebo reklama na ně.

 

Obr.: Vyhledávání v mobilním Googlu

Obr.: Vyhledávání v mobilním Googlu

 

Podobně to může fungovat u ubytování. Osobně si ubytování zajišťuji v předstihu, ale podle Googlu mnoho lidí shání hotel na poslední chvíli podle toho, kde se právě vyskytují. Po zadání výrazu „hotel Brno střed“ je tedy pro provozovatele hotelu ideální zobrazit svou reklamu.

 

Specifika vyhledávání v mobilních telefonech:

  • psát něco do telefonu bývá mnohem méně pohodlné, proto lidé upřednostňují zadávání krátkých – jedno až dvouslovných frází, např. „restaurace Liberec“ nebo prostě jen „restaurace“
  • vyhledávač prostřednictvím mobilního telefonu dokáže určit polohu, kde se nacházíte a nabídne vám tedy restaurace v okolí
  • naprostá většina vyhledávání v mobilním telefonu probíhá přes Google – ten je totiž základním vyhledávačem v telefonech na platformě Android (drtivá většina chytrých telefonů prodaných v ČR) a také na telefonech Apple iPhone

Zobrazení reklamy v mobilních telefonech na jiných webech

Propagovat restauraci, hotel, prodejnu či jinou firmu je možné i méně cíleným, ale pořád velmi efektivním způsobem: lidé v mobilních telefonech prochází i jiné internetové stránky, na mnoha z nich se přitom zobrazuje reklama Googlu nebo Seznamu. Pokud tak chce majitel restaurace zaujmout lidi, kteří se vyskytují v okolí restaurace a nalákat je do ní, může si připravit kampaň, která na takových stránkách zobrazuje inzeráty s lákavou nabídkou restaurace, ovšem v kampani si nastaví, aby se inzeráty zobrazovaly pouze lidem např. v okolí do 2 km od restaurace – ano, i to dokáže reklamní systém Googlu.

 

Obr.: Možnost cílení reklamy na oblast

Obr.: Možnost cílení reklamy na oblast

 

Tato možnost by se dala přirovnat např. k roznosu letáků propagujících restauraci do domů v okolí podniku, ovšem s nesrovnatelně nižšími náklady. Inzerátem můžeme nalákat i třeba na 10 % slevu – stačí na stránku, na kterou se člověk proklikne z inzerátu, zobrazit slevový kupon – stačí obrázek ke stažení.

 

Proč s mobilní reklamou začít?

Reklama v mobilním telefonu je i pro malé firmy velmi účinná, protože ji obvykle dokážeme zobrazit právě ve chvíli, kdy zákazník restauraci hledá a/nebo je v jejím okolí. Často se také kombinuje s reklamou zobrazovanou na internetových stránkách či vyhledávačích v počítačích.

Pokud navíc víte jak na to, správně nastavíte kampaň a napíšete atraktivní inzeráty, je to forma reklamy velmi levná – v řádu stokorun měsíčně.

 

Kromě tohoto webu zjistíte více o reklamě v mobilech také zde.

 

 

Označeno v Mobilní marketing Označeno s: , , , , , , , , , , , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ReklamavTelefonu.cz

Vítejte na prvním českém specializovaném webu o mobilním marketingu. Profesionálům a inzerentům přinášíme informace, rady a zkušenosti z ČR a zahraničí.

Základní mobilní fakta

Články + navíc zprávičky na Twitteru:

Aby vám neutekly další novinky:

RSS zdroj Přidejte si naše články do RSS čtečky, nebo nás sledujte na FB či Twitteru:




Google+