Responzivní nebo mobilní web?

O tom, že je třeba mít web uzpůsobený mobilním telefonům, není třeba spekulovat. Jaké řešení však vybrat – responzivní web nebo mobilní web?

Co je responzivní a mobilní web?

Responzivní web je takový web, který je použitelný pro všechna zařízení, ať už se jedná o počítač, tablet, mobilní telefon, či třeba televizi. Stránka se tak automaticky uzpůsobí velikosti a rozlišení displeje zařízení.

Mobilní web je web přímo uzpůsobený prohlížení pouze z mobilních telefonů. Zpravidla bývá dostupný na subdoméně „m“, např. m.example.com a zobrazí se automaticky, jakmile web zjistí, že si ho někdo prohlíží z telefonu.

 

Jaké jsou výhody a nevýhody responzivního či mobilního webu?

jednoduchost vývoje: Responzivní web je třeba vyvinout pouze jednou pro všechna zařízení. Vývoj mobilního webu zpravidla znamená vývoj paralelního webu vedle klasického webu pro klasický počítač.

náklady na vývoj: Responzivní web se vyvíjí jen v jedné variantě a bývá tedy jednodušší a tedy levnější než mobilní web. Mobilní web bývá obvykle vyvíjen v rámci dalšího projektu.

náročnost vývoje: U vývoje responzivního webu je třeba více přemýšlet a testovat, aby se obsah správně zobrazoval na všech zařízeních. Mobilní web už vyvíjíme pouze pro menší displeje mobilů.

jednoduchost údržby: U responzivního webu obsah upravujeme na jednom místě, u mobilního webu zpravidla upravujeme zvlášť obsah pro PC a zvlášť pro mobily.

jednoduchost zobrazení: Design responzivního webu je na všech zařízeních stejný (velmi podobný), u mobilního webu to nemusí platit.

datová náročnost: Responzivní web funguje tak, že prvky, které nejsou určeny pro zobrazení na mobilu jsou „skryty“ mimo displej, ale přesto jsou načítány. Prvky se obvykle pro mobil schovávají proto, aby nepřehlcovaly uživatele – na displej mobilu se vejde méně obsahu, nadbytek by byl kontraproduktivní. Naopak na mobilní web zpravidla ukládáme pouze obsah, který předkládáme uživateli mobilu a datová náročnost tedy bývá nižší. Toto je důležité zvláště při prohlížení webu přes mobilní připojení, kdy velká datová náročnost webu může zpomalit jeho načítání a obtěžovat tak uživatele.

 

Více o mobilním webu.

 

 

Označeno v Mobilní marketing, Ostatní Označeno s: , ,
2 comments on “Responzivní nebo mobilní web?
  1. Marek Lecián napsal:

    Našel jsem článek na podobné téma, trochu jiný pohled snad se bude libít.
    http://www.artweby.cz/blog/mobilni-stranky-nebo-responzivni-web

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ReklamavTelefonu.cz

Vítejte na prvním českém specializovaném webu o mobilním marketingu. Profesionálům a inzerentům přinášíme informace, rady a zkušenosti z ČR a zahraničí.

Základní mobilní fakta

Články + navíc zprávičky na Twitteru:

Aby vám neutekly další novinky:

RSS zdroj Přidejte si naše články do RSS čtečky, nebo nás sledujte na FB či Twitteru:




Google+