Rozšířené kampaně Adwords z pohledu inzerce v mobilech

Google plánuje zásadní změnu v Google AdWords a ve velké míře se to dotkne právě inzerce v mobilních telefonech a tabletech. Jak?

 

To, že Google zásadním způsobem upravuje způsob zadávání kampaní v Adwords, vám asi neunikla pokud se zajímáte o inzerci ve vyhledávačích. Jaké změny se tedy týkají tvorby inzerátů pro mobilní zařízení?

 

Google AdWords

Konec kampaní pouze pro mobily nebo tablety

Google sloučil zadávání kampaní pro počítače a mobilní zařízení. Nebude už tedy možné nastavit kampaň pouze pro mobilní telefony nebo pouze pro tablety. Zobrazování na počítači není možné vypnout, zobrazení na mobilních telefonech ano – tím, že nastavíme o 100 % nižší cenu inzerátu určeného pro mobilní telefon.

 

Tablet = počítač

Počítač a tablet je pro Google jedno – když nastavíte reklamu pro počítač, stejná reklama se bude zobrazovat i na tabletu; není možné snížit cenu inzerátu pro tablety. To je některým inzerentům proti srsti, protože na tabletu nedochází k tak vysokým konverzím, jako na počítači.

 

To jsou hlavní výtky proti změnám v AdWords z našeho pohledu. Co pozitiva?

 

Jedna kampaň pro mobil, tablet i PC

Nově bude inzerent tvořit jen jednu kampaň pro počítač, tablet i mobilní telefon. Pokud chce za proklik v mobilním telefonu nabídnout nižší částku, prostě si zvolí procento, o které se má snížit oproti nabídce za proklik v počítači. Inzerát pro mobil se také může lišit a může vést na jinou landing page (mobilní web).

 

Automatické úpravy podle času, místa a zařízení

Může se také lišit v závislosti na čase – např. restaurace může zaplatit za proklik více v době obědů a večeří než v noci nebo ráno, kdy má zavřeno. Pro nás je také důležitá možnost nastavit jinou cenu, pokud se zákazník nachází poblíž naší provozovny, než když je mimo dosah.

 

Nepříjemností je, že slevy se nastavují globálně pro celou kampaň, nikoli pro jednotlivé sestavy. Můžeme tak nastavit cenu pro zobrazení inzerátu v mobilu např. o 30 % vyšší, ale musíme to dodržet pro celou kampaň. Nemůžeme u sestavy, která nevykazuje vysoké konverze třeba snížit tuto hodnotu na 10 %.

 

Zmizí také možnost, která nebyla tolik využívaná, ale někdy se mohla při inzerci v mobilech hodit – už nebude možné cílit podle operačních systémů jen na Android nebo iOS.

 

Tip: Jak nyní nastavit kampaň v AdWords pro mobilní zařízení.

Kdy se změn v AdWords dočkáme?

Změny by se měly ve všech účtech zobrazit do konce února a bude na každém, jestli se rozhodne pro upgrade, ale pozor – změna je nevratná. Do půl roku však budou všechny účty upgradovány povinně.

 

A proč Google změny v AdWords dělá?

Jeden z aspektů je určitě zjednodušení tvorby inzerátů, pro Google důležitější je však to, že se po převodu všechny inzeráty pro počítače začnou zobrazovat i na mobilních telefonech, kde zatím konkurence není tak vysoká (nezobrazuje se zde tolik inzerátů). A protože prohlížení webů a vyhledávání se stále více přesouvá na mobily, tak zde Googlu utíkají příjmy z inzerce.

 

Nám, kteří se specializujeme na inzerci v mobilních zařízeních tak však vznikne vyšší konkurence.

Označeno v Mobilní marketing, Mobilní telefony, Tablety Označeno s: , , , , , , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ReklamavTelefonu.cz

Vítejte na prvním českém specializovaném webu o mobilním marketingu. Profesionálům a inzerentům přinášíme informace, rady a zkušenosti z ČR a zahraničí.

Základní mobilní fakta

Články + navíc zprávičky na Twitteru:

Aby vám neutekly další novinky:

RSS zdroj Přidejte si naše články do RSS čtečky, nebo nás sledujte na FB či Twitteru:




Google+