Jak se vydělává na mobilních aplikacích v Evropské unii?

Agentura Gigaom se ve svém výzkumu věnovala především odhadům počtu vývojářů mobilních aplikací v EU a tak vězte, že jejich počet se podle odhadů zvýší z 1 mil. v roce 2013 na 2,8 mil v roce 2018.

Nás ale zaujala čísla z průzkumu mezi vývojáři, týkající se způsobu zpeněžení mobilních aplikací.

Podle průzkumu agentury Gigaom na vzorku téměř 200 vývojářů mobilních aplikací, se na aplikacích v EU vydělává nejčastěji těmito způsoby:

  • 44 % vývojářů vyvíjí placené aplikace
  • 42 % vyvíjí aplikace pro druhé na zakázku
  • 31 % vydělává na reklamě zobrazované v aplikacích
  • 30 % na in-app nákupech uvnitř aplikace
  • 20 % licencuje technické řešení druhým
  • 11 % slouží aplikace jako reklama na něco jiného
  • 14 % se na aplikaci nesnaží vydělávat

jak-se-v-eu-vydelava-na-aplikacich
Nejvíce vývojářů tedy vydělává tak, že si nechá zaplatit už za samotné stažení aplikace. 52 % výdělků z mobilních aplikací bylo dosaženo právě tímto způsobem, do roku 2018 má ale toto číslo klesnout na 36 %.
Naopak poměr výdělků na tzv. in-app nákupech bude růst. Jedná se o tzv. freemium model, kdy si uživatel pořídí mobilní aplikaci zdarma, ale platí za doplňkové služby, funkce, nadstavby, rozšíření apod.

jak-se-v-eu-vydelava-na-aplikacich-2

Další graf ukazuje, jak model placených aplikací bude postupně nahrazen modelem nákupu v aplikacích. Porostou však všechny způsoby zpoplatnění aplikací, včetně těch financovaných příjmy z reklamy.

Poslední graf ukazuje, že nejvíce se vydělává na vývoji mobilních aplikací na zakázku a tento trend bude do budoucna pokračovat ještě výrazněji.

placene-aplikace-vs-na-zakazku
Když porovnáme příjem vývojářů z vývoje aplikací na zakázku (červená linka), tak bude v budoucnu více než 2x větší než příjem z obchodu s aplikacemi – součet příjmů z placených aplikací, in-app příjmů a příjmů z reklamy (modrá linka).

Průzkum byl proveden na konci roku 2013.

Zdroj

Označeno v Mobilní aplikace Označeno s: , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ReklamavTelefonu.cz

Vítejte na prvním českém specializovaném webu o mobilním marketingu. Profesionálům a inzerentům přinášíme informace, rady a zkušenosti z ČR a zahraničí.

Základní mobilní fakta

Články + navíc zprávičky na Twitteru:

Aby vám neutekly další novinky:

RSS zdroj Přidejte si naše články do RSS čtečky, nebo nás sledujte na FB či Twitteru:




Google+