SMS reklama

SMS reklama a komunikace se zákazníky

Kde se nejčastěji setkáme s použitím SMS v komunikaci se zákazníky?

  • U obchodních společností: komunikace se zákazníky a partnery, věrnostní programy, posílání SMS zákazníkům z databázových systémů (při napojení na CRM), řízení SMS informačních nebo marketingových kampaní; placení vstupů a služeb přes SMS; získávání akčních / slevových kuponů; mobilní hlasování;
  • Ve finanční sféře: použití u internetového bankovnictví – notifikace, autentizace;
  • Ve státní správě: informační a krizová komunikace s občany apod.

Výhody využití SMS reklamy

  • Přímá a cílená komunikace
  • Možnost snadno oslovit mnoho potenciálních zákazníků především “last minute” nabídkou
  • Možnost zvýšit vytížení / návštěvnost mimo špičku
  • Akční pobídky pro stávající zákazníky, aby přicházeli častěji
  • To vše za nízkou cenu

Naopak nevýhodou může být omezená velikost SMS zprávy, nebo možný “odpor” příjemce zprávy.

Připomeňme si některá fakta SMS marketingu:

  • SMS zprávu otevře 97% příjemců, zatímco email jen necelých 40%
  • příjemce SMS zprávy ji obvykle přečte do 5ti minut od doby doručení
  • nadpoloviční většina emailů je spam, zatímco u SMS jen malé procento

Jak SMS marketing funguje?

Společnost má / vytvoří si seznam mobilních telefonních čísel svých zákazníků a poté už zasílá akční nabídky, informace, připomínky. Nebo může naopak přijímat reakce/hodnocení na své služby. Další možností je využití databází zákazníků specializovaných agentur, nebo mobilních operátorů.

Ideální je použití pro poskytovatele služeb: restaurace, fast foody, kavárny, kina, kadeřnictví, salony krásy, ale třeba i lyžařská střediska, aquaparky či prodejce zboží jako je oblečení, boty apod.

Obrovskou výhodou SMS reklamy je, že SMS zprávy umí přijímat každý mobilní telefon a skoro každý uživatel mobilního telefonu.

Na pobídky s akční nabídkou (např. kuponu) obvykle reaguje alespoň 10-15% oslovených (dle způsobu provedení akce), zatímco úspěšnost direct mailingu nebo emailingu je 1-3%.

SMS marketing eshopu Mall.cz

SMS marketing eshopu Mall.cz

 

Příklady SMS s marketingovým sdělením

(ve skutečnosti by se zprávy zobrazovaly bez diakritiky)

  • Přijďte na squash v pracovní dny mezi 9-16h za 50% slevu (170 Kč). Rezervujte na tel. 123456789. Platnost nabídky od 1.2. do 1.3.2012.
  • Jen tento týden sleva na pedikúru 30% ve vašem oblíbeném MN salonu! Pouze do středy 4.5.2012. Platí mezi 10 a 13 hodinou.
  • Máte už dnes všeho dost? Přijďte na hodinovou lekci spinningu v 16h za pouhých 70 Kč! Ukažte tuto SMS na recepci. Platí pouze dnes, Váš MN spinning.
  • Vítejte v nákupním centru Olympia. Právě probíhá víkendová akce na zimní bundy Helly Hansen s 40% slevou. Přijďte se přesvědčit!
  • Přijďte do kina! Do konce měsíce dubna akce 1+1 vstupenka zdarma na všechna promítání v libereckém Cinema City.
  • Slevomat.cz voucher: 12346789-458. Sleva na: Dve obrovske pizzy 45 dle vyberu.

SMS reklama Helly Hansen

U SMS reklamy do zprávy doporučujeme vložit slevový kupon (různý podle operátorů, aby bylo možné měřit úspěšnost) a časové omezení platnosti kódu, aby ho lidé využili co nejdříve. Pokud se příjemce na zprávu podívá v blízkosti obchodu, jak by to mělo být, je jednoduché uskutečnit nákup a motivace je vysoká.

Příklad: Obchodní řetězec Makro rozesílal SMS s informací, že zákazník dostane slevový kupón v jeho obchodech. Zákazník SMS dostal ve chvíli, kdy se pohyboval u konkurenčních obchodů.

Pozn.: O2 umožňuje do SMS umístit odkaz na bezplatnou linku inzerenta nebo reklamní stránku, na které může příjemce surfovat zadarmo.

 

Cena reklamní SMS

Kolik stojí reklamní SMS? To záleží na hloubce cílení zpráv. Máte totiž možnost zvolit lokalitu, věkové rozmezí a časové rozmezí zasílání, ale také typ telefonu a pohlaví adresáta.

Reklamní SMS O2

Za reklamní SMS zprávu zaslanou do sítě O2 počítejte přibližně 7 Kč bez DPH

Reklamní SMS T-mobile

Reklamní SMS zpráva v síti T-mobile stojí cca 10 Kč bez DPH

Reklamní SMS Vodafone

Vodafone v době aktualizace článku (2013/06) neumožňoval posílat lokalizované SMS zprávy.

 

Reklama v MMS zprávách

To stejné co s SMS zprávami je možné provádět s MMS (multimediálními – obvykle obrázkovými – zprávami), ale v mobilním marketingu se MMS zprávy využívají méně často. Tuto reklamu se vyplatí zařizovat přes konkrétního mobilního operátora, který dokáže rozlišit, kolik jeho zákazníků z cílové skupiny má telefon umožňující přijímat zprávy MMS a zároveň jestli mají tuto službu aktivovanou.

Výherní soutěže pomocí SMS

Obvyklým účelem pořádání SMS soutěží je motivovat zákazníka ke zjišťování dalších informací o produktu nebo službě. Inzerent může prostřednictvím SMS zpráv klást otázky, při jejichž správném zodpovězení soutěžící postupuje do dalšího kola a získá další otázku. V minulosti SMS soutěžení využil např. mobilní operátor Telefonica O2, který tak nabízel možnost vyhrát jeden ze sta vozů BMW. Soutěž byla zkombinována s využitím tzv. “Premium SMS” (viz dále), kdy operátor získal část nákladů na výhru prostřednictvím platby soutěžícího za SMS zprávu.

Jiným způsobem SMS soutěže může být výzva inzerenta, aby zákazník zaslal SMS zprávu s kódem z balení výrobku, z letáku či inzerátu a obratem se dozví, jestli vyhrál. Takové soutěže mají za cíl zvýšit prodej výrobku.

 

Premium SMS

Premium SMS umožňuje zaplatit částku v rozmezí 3-99 Kč prostřednictvím SMS zprávy. Obvykle se jedná o objednávku nějaké služby, či méně často výrobku. Příkladem může být objednání čísla časopisu, vyzváněcího tónu na telefon, registrace k nějaké službě apod. Nevýhodou Premium SMS bývá vysoká marže operátora, takže poskytovatel služby či výrobku z ceny Premium SMS získá cca polovinu ceny. Vlastník mobilního telefonu, který odešle Premium SMS, uvidí tuto částku v měsíčním vyúčtování svého tarifu u mobilního operátora, nebo v případě předplacené karty se mu částka odečte z kreditu.

 

Dárcovské SMS

Dárcovské SMS jsou obdobou Premium SMS s tím rozdílem, že operátor se vzdává své marže a účtuje si pouze cenu SMS zprávy. Skoro celá částka je tak připsána příjemci. Dárcovské SMS se využívají pro přispívání na obecně prospěšné účely a pomoc potřebným. Cena dárcovské SMS je také stržena z kreditu nebo naúčtována na vrub tarifu u mobilního operátora.

 

Sponzorované SMS zprávy

Využívá např. O2, kdy uživatel může zdarma z internetové SMS brány operátora poslat SMS zprávu o délce až 100 znaků, přičemž zbylých 60 znaků doplňuje reklamní sdělení inzerenta.

 

Hromadné SMS zprávy

Důvod pro rozesílání hromadných SMS zpráv nemusí být jen reklama, ale také třeba informovanost – např. eshop zákazníkovi pošle informaci o možnosti vyzvednout zboží, obec informuje o výpadku elektřiny, dopravce o předpokládané době doručení, lékař připomene termín domluvené návštěvy, firma upozorní na nezaplacenou fakturu, škola informuje rodiče… V tomto případě má obvykle rozesílající vlastní databázi telefonních čísel a využívá prostředníka pro pohodlné hromadné rozesílání zpráv, aby je nemusel posílat jednu po druhé. Takový email marketing s SMSkami. Cena je pod 1 Kč za SMS zprávu.

 

SMS reklama je široké téma. Máte-li další dotazy nebo nápady na využití SMS v marketingu, budeme rádi, když přispějete do diskuze:

2 comments on “SMS reklama
  1. Hana Bilá napsal:

    Na moje číslo 721902198 chodí pravidelně SMS ve znění (kod 64)pro příjem premium SMS/MMS z čísla 90033099 zaučtovano 99kč.Chtěla bych to zrušit,aby mi už žádné zprávy nechodily. S pozdravem Hana Bilá

    • Viktor | redakce napsal:

      Obraťte se prosím na svého mobilního operátora, který službu automatického zasílání premiových SMS může zrušit.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ReklamavTelefonu.cz

Vítejte na prvním českém specializovaném webu o mobilním marketingu. Profesionálům a inzerentům přinášíme informace, rady a zkušenosti z ČR a zahraničí.

Základní mobilní fakta

Články + navíc zprávičky na Twitteru:

Aby vám neutekly další novinky:

RSS zdroj Přidejte si naše články do RSS čtečky, nebo nás sledujte na FB či Twitteru:




Google+