SPIR očekává růst mobilní reklamy v ČR v roce 2012 o 60%

SPIR, tedy Sdružení pro internetovou reklamu, získalo data od všech tří českých mobilních operátorů a vytvořilo přehled investic do mobilní reklamy v roce 2011 i predikci pro rok 2012. Z těch potom vyplývá, že výkon mobilní reklamy v roce 2012 poroste o 60%.

SPIR počítá jednak mobilní internetovou reklamu, do které spadá mobilní display a search reklama a jednak SMS a MMS reklamu. Podle odhadů poroste první z nich z 38,9 mil. roku 2011 na 62,5 mil. Kč roku 2012, tedy o 60,5% a inzerce v SMS a MMS ze 114 mil. (2011) na 185,2 mil. Kč roku 2012, tedy o 62,4%. Jsou počítány ceníkové ceny.

Z čísel vyplývá, že mobilní reklama bude růst nejrychlejším tempem. Pro porovnání přidáváme odhady růstu jiné internetové reklamy:

  • standardní o 8,9%,
  • nestandardní o 24%,
  • katalogová a řádková inzerce o 7,1%,
  • videoreklama o 35,1%
  • a PPC o 22,4%
Odhad růstu mobilní reklamy pro rok 2012 (Zdroj: SPIR)

Odhad růstu mobilní reklamy pro rok 2012 (Zdroj: SPIR)

I přes nejvyšší procentuální růst je mobilní marketing stále ještě v absolutních číslech nesrovnatelný s ostatními druhy internetové reklamy. Jeho čas však ještě přijde…

Zdroj

 

Označeno v Mobilní marketing Označeno s: , , , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ReklamavTelefonu.cz

Vítejte na prvním českém specializovaném webu o mobilním marketingu. Profesionálům a inzerentům přinášíme informace, rady a zkušenosti z ČR a zahraničí.

Základní mobilní fakta

Články + navíc zprávičky na Twitteru:

Aby vám neutekly další novinky:

RSS zdroj Přidejte si naše články do RSS čtečky, nebo nás sledujte na FB či Twitteru:




Google+