Textová reklama

Textová reklama pro mobilní telefony

Vlastní systémy pro správu kampaní na svých mobilních webových stránkách má obvykle každé z médií (u nás např. Seznam, Centrum, iDnes…) svůj. Existují však i mobilní reklamní systémy, které nejsou navázané na konkrétního provozovatele webu, ale umožňují textovou reklamu v mobilním telefonu zobrazit napříč weby či aplikacemi. Mezi nejznámější patří systémy iAds, AdWords nebo AdMob, v ČR potom Sklik.

Textová reklama iAds

iAds je reklamní systém společnosti Apple, který umožňuje cílení reklam v telefonech iPhone a tabletech iPad (příp i některých MP3 přehrávačích iPod), a to na základě přesného cílení. Systém iAds využívá informací z osobních účtů ve službě iTunes a z dalšího chování uživatele na zařízeních Apple. Spuštění tohoto reklamního systému Apple plánuje na tento rok, spuštění v České republice je otázkou.

Textová reklama AdMob a AdWords

Podobný systém provozuje společnost Google pod názvem AdMob, především pro svoji platformu operačního systému pro mobilní telefony Android. Reklamní systém AdMob už mohou využívat i inzerenti v České republice s tím, že reklamní sdělení se budou zobrazovat především v mobilních aplikacích. Google provozuje taktéž reklamní síť AdWords pro mobilní webové stránky, kdy firmy mohou inzerovat v reklamní síti partnerských webových stránek. Sdělení se zobrazuje podle kontextu, tedy inzerent zadá klíčová slova, na která chce inzerovat a pokud se v reklamní síti vyskytne mobilní stránka pojednávající o stejném tématu, inzerát se zobrazí. Služby AdMob a AdWords se do velké míry prolínají a reklamy AdWords lze použít i ve stejném tvaru jako pro počítače, doporučujeme však odkazovat na stránky optimalizované pro mobilní telefony.

 

Reklama AdMob – příklady

Umístění reklamy AdMob společnosti Vodafone v aplikacích:

Inzerát AdMob v oblíbené hře Angry Birds

Inzerát AdMob v oblíbené hře Angry Birds

A ještě pěkná ukázka případu, kdy je reklama na hranici pravidel užívání. Provozovatel aplikace totiž nesmí přímo vybízet ke klikání na reklamu. Zde jako „tip“ při spouštění hry Sea Empire.

Výzva k prokliku reklamy ve hře Sea Empire

Výzva k prokliku reklamy ve hře Sea Empire

 

Textová reklama AdWords pro mobily – příklady

Pomocí Google AdWords je možné umístit textovou reklamu i do mobilní stránky, jako to vidíme na příkladu mobilní verze Aktuálně.cz. Text rotuje ve dvou obrazovkách, na druhé je vidět i URL adresa cílové stránky. Ikona šipky na pravé straně signalizuje, že kliknutím (zde spíš dotykem/tapnutím) na reklamu přejdete na webovou stránku. Kampaň na lyžařské středisko ve Stuhlecku je bohužel nedotažená, protože odkazuje na stránku, která není optimalizovaná pro displeje mobilních telefonů.

Propagace lyžarského střediska - obrazovka 1

Propagace lyžarského střediska - obrazovka 1

Propagace lyžarského střediska - obrazovka 2

Propagace lyžarského střediska - obrazovka 2

Kampaň v AdWords vede na stránku, která není optimalizována pro mobily

Kampaň v AdWords vede na stránku, která není optimalizována pro mobily

V inzerátu je možné zobrazit také ikonu telefonu, po jejímž stisknutí telefon začne rovnou vytáčet telefonní číslo inzerenta, jak to vidíme na příkladu inzerátu autobazaru, kde jsou obě ikony zkombinovány.

Inzerát v AdWords s tlačítkem pro okamžité zavolání

Inzerát v AdWords s tlačítkem pro okamžité zavolání

Textová reklama ve vyhledávání Google AdWords nebo Seznam Sklik – příklady

Textové inzeráty typu platby za proklik, které se zobrazují na stránkách výsledků vyhledávání Googlu a Seznamu na počítači, se zobrazují i v případě vyhledávání na mobilním telefonu, či tabletu.

Inzeráty AdWords momentálně Google propaguje více než Seznam u svého Skliku – 3 inzeráty před výsledky hledání, poté 10 výsledků na hledaný dotaz a opět 3 inzeráty AdWords vespod stránky. Sklik zatím nasazuje pouze 3 inzeráty nad výsledky vyhledávání a spodní část stránky nechává bez reklamy.

AdWords ve vyhledávání na Googlu - horní část

AdWords ve vyhledávání na Googlu - horní část

...a spodní část se třemi inzeráty

...a spodní část stránky s výsledky se třemi inzeráty

 

 

Sklik ve vyhledávání na Seznamu - horní část

Sklik ve vyhledávání na Seznamu - horní část

...a spodní část bez inzerátů

...a spodní část bez inzerátů

 

 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jak spustit kampaň s textovými inzeráty v mobilních telefonech

Přečtěte si o tom, jak inzerovat v reklamním systému AdMob pro mobilní aplikace, v AdWords pro vyhledávání na Googlu nebo zobrazování na partnerských mobilní stránkách a Sklik pro vyhledávání na Seznamu nebo zobrazování na jeho partnerských mobilních stránkách.

 

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>