Tomáš Hebr z iCom Vision na IAC 2011: Mobilní služby a marketing

Další zavzpomínání na loňskou Internet Advertising Conference z dubna 2011, tentokrát s poznámkami z přednášky Tomáše Hebra z iCom Vision na téma mobilní služby, aplikace a reklama.

Poznámky shrnuji odrážkami:

– první měsíc používá mobilní aplikaci 50-75% uživatelů, kteří si ji stáhnou, po třech měsících od stažení jen 5-40% z nich

– z hlediska frekvence a loajality jsou na tom nejlépe zpravodajské aplikace, nejhůře lifestyle aplikace

– výhodou mobilní aplikace oproti mobilnímu webu je rychlé uživatelské prostředí (UI). Nevýhody: dvojnásobná cena (vývoj mobilní aplikace cca 200tis. Kč oproti 100tis. Kč potřebných pro vývoj mobilního webu). U mobilního webu je možné získat z 90% stejnou funkčnost, ale za poloviční náklady.

– CTR (míra prokliku) kampaně mobilních stránek pro různé cílové skupiny:

  • komunikační služba – CTR pouze 0,04% (široká, nehomogenní cílová skupina),
  • generická obsahová služba – 0,4%,
  • obsahová služba s vhodnou cílovou skupinou – CTR 4,1%. (rozdíly o řád)

– tablet v ČR není tak marketingově využitelný jako smartphone – ve východní Evropě nebudou mít tablety takový význam jako v Evropě západní a USA.

– podle služby a cílové skupiny může být vhodnější plánovat kampaň na všední dny (počasí, obsahové služby) nebo víkend (komunikační služby, sociální sítě)

 

Označeno v Mobilní aplikace, Mobilní marketing Označeno s: , , , , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>