Vodafone: až 80% prodávaných telefonů v ČR jsou smartphony, jejich podíl už je pětinový (aktualizováno)

Petr Houzar z českého Vodafone se na konferenci IAC, konané v polovině dubna 2012 v Praze svěřil nejen s poměrem prodeje chytrých telefonů a tabletů. Nám navíc poskytl dodatečné informace a upřesnění.

Penetrace chytrých telefonů a tabletů v ČR

Podle něj se prodává 60 až 80% chytrých telefonů s tím, že nejúspěšnější jsou ty v ceně do 6tis. Kč (např Androidy či Nokie).

Smartphony podle něj tvoří 20 % z celkového počtu aktivních telefonů v síti českého Vodafonu. Petr Houzar uvedl i zprůměrované výsledky průzkumu ze tří trhů Vodafonu – ČR, Německa a Maďarska. Podle nich odpovědělo 33 % dotazovaných, že vlastní chytrý telefon a 8 % jich používá tablet. Na českém trhu je ale prý penetrace tabletů spíše ve výši 2-3 %.

Měření používání tabletů je obecně velmi složité, vzhledem k absenci 3G modulů se SIM mobilního operátora u mnoha tabletů. Operátor tyto tablety jednoduše „nevidí“, připojují se k internetu pouze přes Wi-fi.

 

Poměr operačních systémů mobilních telefonů

Zákazníků Vodafone s telefonem obsahujícím operační systém Android je v současnosti 3x více než uživatelů iPhone a je předpoklad, že rozdíl se bude nadále zvětšovat.

 

Na jaké platformě začít při vývoji aplikace?

Přesto Petr Houzar doporučuje inzeretům začít právě s inzercí v iPhone, a to mj. kvůli jednodušší přípravě – stačí použít 2 rozměry, kdežto pro Android je třeba nachystat 4 velikostní verze (Android je používán na více rozměrech telefonů a rozlišeních displeje). Aplikace na iPhone bude proto hezčí, zajímavé je i složení vlastníků iPhonů – je zde vyšší zastoupení tzv. „business“ uživatelů. Grafika a výkon aplikace na Androidech se může lišit kvůli nesnadné optimalizaci na mnoho různých telefonů s tímto systémem.

 

Mobilní web nebo aplikace?

Pokud by chtěl mít provozovatel webu optimalizované stránky pro všechna zařízení, musel by ideálně vyrobit 5 verzí mobilních webů (pro tablety, chytré telefony, „hloupé“ telefony…). Je ale možné pracovat s adaptivitou webu se třemi rozlišeními a potom jednou verzí pro starší telefony.

U vývoje mobilních aplikací by ale zájemce musel investovat cca 100-500 tis. Kč do aplikace pro každou platformu (Android, iPhone, iPad, Windows Phone…). Kompromisem může být tzv. webová aplikace, což je pokročilejší mobilní web, který využívá některé funkce chytrého telefonu. Ta je cenově výhodnější, dostupnější na více zařízeních, ale je pomalejší a není distribuována na obchodech aplikací, jako jsou App Store či Google Play.

 

 

Vodafone má velmi pozitivní zkušenosti s inzercí v reklamním systému AdMob, který je schopen doručit velké množství impresí mobilních bannerů, levných prokliků a potažmo i kvalitních konverzí.

A od Petra Houzara zazněla ještě jedna zajímavá myšlenka – QR kódy podle něj mají spíše krátkodobou budoucnost, a to do příchodu NFC. My jsme o nebezpečích QR kódů psali zde.

 

Děkuji panu Houzarovi za poskytnutí zajímavých informací.

 

Označeno v Mobilní aplikace, Mobilní marketing, Mobilní telefony, Tablety Označeno s: , , , , , , , , , , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ReklamavTelefonu.cz

Vítejte na prvním českém specializovaném webu o mobilním marketingu. Profesionálům a inzerentům přinášíme informace, rady a zkušenosti z ČR a zahraničí.

Základní mobilní fakta

Články + navíc zprávičky na Twitteru:

Aby vám neutekly další novinky:

RSS zdroj Přidejte si naše články do RSS čtečky, nebo nás sledujte na FB či Twitteru:




Google+