Výdaje na mobilní marketing v USA rostou rychleji, než se čekalo

Podle studie eMarketer rostou výdaje inzerentů v USA do mobilní reklamy meziročně téměř dvojnásobně – o 89% (1,45 mld. USD v roce 2011 oproti 770 mil. USD v roce 2010). Pro rok 2012 se předpokládá růst o 80% na 2,61 mld. USD. Původní předpoklad pro růst v roce 2012 byl přitom pouze o 47%.

Inzertní platformy

Nadpoloviční podíl v platformách pro zobrazení mobilní reklamy má Google (51,7%), za zmínku stojí také iAd od Apple (6,4%) a Millenial Media (6,3%). Zbytek se dělí mezi menší platformy.

Poměr platforem pro zobrazování mobilní reklamy v USA. Zdroj: eMarketer

Poměr platforem pro zobrazování mobilní reklamy v USA. Zdroj: eMarketer

Formáty reklamy

Nejvíce reklamy za rok 2011 je zobrazeno ve vyhledávání, kde se jedná převážně o textové inzeráty (652 mil. USD) a předpokládá se, že 95% zobrazení reklam zde generuje Google. Bannery a rich media formáty jsou na 2. místě (445 mil. USD) a na třetím SMS a MMS zprávy (284 mil. USD). Všimněme si rozdílu oproti České republice, kde zdaleka nejvíce investic proudí do SMS a MMS reklamy (samostatný článek).

V display reklamě na mobilních zařízeních Google (AdMob) nemá náskok tak výrazný. Sice pořád vede s 24,8% z celkových inzertních investic, ale na paty mu šlape Apple (iAd) s 18% a Millennial Media s 17,7%.

 

Zvyšování výdajů do mobilní reklamy

Výhled na rok 2012 tedy počítá s růstem investic do mobilní reklamy celkově o 80%. Nejvíce poroste reklama ve videu (122%), ve vyhledávání (96%) a bannerech (93%), oproti tomu SMS reklama poroste jen mírně, o 12%.

 

Zdroj
 
Označeno v Mobilní marketing Označeno s: , , , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ReklamavTelefonu.cz

Vítejte na prvním českém specializovaném webu o mobilním marketingu. Profesionálům a inzerentům přinášíme informace, rady a zkušenosti z ČR a zahraničí.

Základní mobilní fakta

Články + navíc zprávičky na Twitteru:

Aby vám neutekly další novinky:

RSS zdroj Přidejte si naše články do RSS čtečky, nebo nás sledujte na FB či Twitteru:




Google+