Využití mobilních webů firem podle průzkumu Googlu

K čemu lidé využívají internetové stránky FIREM, optimalizované pro mobilní telefony, jaké na ně kladou požadavky a co na stránkách chtějí dělat? Google zveřejnil výsledky průzkumu o mobilních webových stránkách, provedeném v USA na vzorku 1088 lidí.

Začneme netradičně závěrem průzkumu, ze kterého vyplývá: „Pokud nemáte mobilní web, odkazujete své potenciální zákazníky na konkurenci.“

66 % uživatelů se na mobilní web dostane přes vyhledávač. Pokud na něm na první pohled nevidí to co hledá, v 61% případů hned přejde na jiný web.

 

K čemu lidé mobilní web nějaké firmy využívají?

  • 76 % dotázaných hledá adresu a otevírací dobu
  • 61 % by rádo do firmy zatelefonovalo – hledají tlačítko „Click to call“
  • 54 % hledá emailovou adresu
  • 53 % je ochotno stáhnout mobilní aplikaci
  • 48 % hledá odkaz na firmu v sociálních sítích
  • 41 % by si přehrálo video

 

Záklaní požadavky na mobilní web firmy:

  • uživatelé očekávají rychlou reakci webu – do 5 sekund
  • cesta k informaci musí být co nejkratší
  • musí být přítomno vyhledávací pole
  • jednoduše čitelný vzhled
  • možnost přejít na klasickou verzi webu
  • odkazy by měly být dostatečně velké na ovládání prstem
  • v případě vyplňování informací by tyto měly být uložitelné na později
  • formuláře by měly být maximálně zjednodušené, zadávání textu na mobilu není pohodlné

 

Co by lidé na mobilním webu firmy chtěli dělat?

  • hledat lokaci (adresu, kontakt, umístění na mapě, nechat se navigovat…)
  • zjistit otevírací dobu
  • hledat spojení
  • hledat informace o výrobcích či službách
  • domluvit schůzku
  • zajistit ubytování, zpoždění letadla
  • kontrolovat stav účtu
  • nákup zboží či služby, převod peněz, zaplacení faktury

 

Zdroj 1 a 2
Označeno v Mobilní marketing, Mobilní telefony, Ostatní Označeno s: , , , , , , ,

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>